א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מות העיתונאית בג'נין

"החיילים עם גיבוי מלא": הירי כוון לעבר המחבלים - אך טרם ברור מי פגע בכתבת

לפי גורם בצה"ל, טרם ניתן לקבוע מאיזה ירי נהרגה אמש עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה - עד לבדיקה יסודית שלפי שעה אינה מתקיימת בגלל סירוב הפלסטינים | בצה"ל נותנים גיבוי מלא לחיילים המעורבים וסבורים כי גם אם הכתבת נהרגה מירי צה"ל, הוא כוון במדויק נגד המחבלים

"החיילים עם גיבוי מלא": הירי כוון לעבר המחבלים - אך טרם ברור מי פגע בכתבת
תיעוד מרגעי הירי צילום: רשתות חברתיות

בצה"ל לא שוללים כי מותה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה, שנהרגה אתמול (רביעי) בג'נין, נגרם כתוצאה מירי שביצעו כוחות צה"ל. גורם צבאי אמר כי "אי אפשר לקבוע מה הוביל מותה. היא הייתה עלולה להיפגע מירי שלנו - אבל גם מירי של מחבלים".

לפי הגורם הצבאי, הפעילות אתמול במחנה הפליטים בוצעה במסגרת מבצע 'שובר גלים', במהלכו סוכלו כבר עשרות פיגועים. יצוין כי כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב איו"ש פעלו גם הלילה למעצר חשודים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, בין היתר בכפרים מאדמא, קבטיה ובעיר חברון. סך הכול נעצרו הלילה תשעה מבוקשים החשודים בפעילות טרור והוחרם נשק בלתי-חוקי מסוג 'קרלו'.

"על הלוחמים נפתחה אש כבדה מאוד", אמר היום גורם בצה"ל על התקרית אתמול בג'נין. "מאות כדורים נורו לעבר החיילים". לדברי הגורם, גם אם הכתבת נהרגה מירי של לוחמי צה"ל הוא כוון באופן מדויק נגד המחבלים.

"החיילים עם גיבוי המלא מצד כל הגורמים בצבא עד לרמטכ"ל", אמר הגורם הצבאי. "החיילים התנהלו במציאות ביטחונית יוצאת דופן ופעלו בהתאם".

אתמול אמר הרמטכ"ל כוכבי כי כמו באירועים רבים אחרים, "התבצע על ידי הפלסטינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר אבחנה לכל כיוון. בניגוד לפלשתינים, חיילי צה"ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי".

"הכתבת שנהרגה שהתה בתוך זירת לחימה", הוסיף כוכבי. "בשלב הזה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נהרגה ואנחנו מצטערים על מותה. על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן בהקדם האפשרי. החיילים הלילה פעלו תחת אש, כמו במקרים רבים, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. אנחנו נמשיך לפעול בכל מקום וככל שיידרש".

 

אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה ירי ג'נין צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד