כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"יכולתי לראות עד העצם"

הפך ל"כדור אש אנושי" לאחר שהתחשמל ב-11,000 וולט

גבר בן 29, נתקל בארון חשמל פתוח והתחשמל ב-11,000 וולט שהפך אותו ל"כדור אש אנושי". הרופאים כינו אותו "נס רפואי" לאחר ששרד 47% כוויות. "איכשהו הצלחתי לעלות על גדר בלי לדעת מה הנזק שכבר נגרם לגוף שלי, האמות שלי היו מפורקות לחלוטין, יכולתי לראות עד העצם, הפנים שלי נתלו כמו דש וקנה הנשימה שלי נחשף"

הפך ל"כדור אש אנושי" לאחר שהתחשמל ב-11,000 וולט
דארן האריס עם ידיד קרוב צילום: GoFundMe

אדם שהפך ל"כדור אש אנושי" כשהתחשמל מ-11,000 וולט, תיאר את הרגע שבו חזר לחיים לאחר ששכב מת במשך מספר דקות. דארן האריס, בן 29, אסף גרוטאות ממפעל פלדה נטוש בוולברהמפטון אנגליה, כשנתקל במרכזייה וברשת החשמל בנובמבר 2020.

בהנחה שהם כבויים כשהבניין היה אמור להיהרס, הוא הניח את ידו על מוט נחושת חי ועף מיד על פני החדר בגלל המתח הגבוה. איכשהו דארן חזר להכרה והצליח לסמן לאמבולנס שעבר במקרה במקום, כך דווח ה'דיילי מירור'.

כעת 18 חודשים לאחר מכן, הרופאים כינו אותו נס רפואי לאחר ששרד כוויות מדרגה שלישית על פני 47% מגופו, מה שהותיר את העצם חשופה בשתי זרועותיו. במשך כמה דקות אמר דארן שהוא הונח מת על הרצפה, אבל נזכר ברגע שבו חזר לחיים וראה את כל גופו בוער .דארן ממנצ'סטר אמר ל'דיילי מירור' "הנחתי את ידי על הבר וגופי הועף על פני החדר".

"חיי הבזיקו לנגד עיניי והייתי מת לכמה דקות אני לא יודע מה החזיר אותי לחיים, אבל אני זוכר שהתעוררתי וכל הגוף שלי בוער, הייתי כדור אש אנושי, איכשהו הצלחתי לעלות על גדר בלי לדעת מה הנזק שכבר נגרם לגוף שלי, האמות שלי היו מפורקות לחלוטין, יכולתי לראות עד העצם, הפנים שלי נתלו כמו דש וקנה הנשימה שלי נחשף, עמדתי בצד הדרך במשך כמה דקות כשאמבולנס הגיע מעבר לפינה".

"זרקתי את עצמי מול האמבולנס והדבר הבא שאני זוכר זה שהתעוררתי 27 ימים לאחר מכן". דארן הועבר לבית החולים על שם המלכה אליזבת בברמינגהם, שם הוכנס לתרדמה בזמן שהרופאים נאבקו בפציעותיו. מומחים ביצעו 23 ניתוחים הכוללים השתלות עור, ניתוח גולגולת להורדת לחץ ממוחו, וניתוח חלוצי להחלת עור מלאכותי, על כוויותיו.

דארן טוען כי המנתחים אמרו לו שהם "מעולם לא ראו דבר כזה" במהלך 30 שנות הקריירה שלהם. הוא אמר: "הרופאים והאחיות לא האמינו, שאפילו שרדתי את הפציעה הראשונית, לא משנה מה, העובדה שסימנתי לאמבולנס חולף ואז שרדתי את הניתוחים המפרכים זה דבר שלא נשמע הגיוני".

"הם אמרו לי שאני לא צריך להיות כאן, אני לא רק בר מזל שאני בחיים, אני אחד למיליון". כתוצאה מכוויותיו, דארן נותר ללא אף או אוזניים, וגם איבד את הניידות בשתי ידיו, ולא יכול לעבוד. הוא אומר שהוא הבין שניתנה לו "הזדמנות שנייה".

"היה לי נורא קשה לראות את עצמי ככה, אבל אז הבנתי שהמנתחים האלה לא השקיעו בי את כל הזמן הזה והצילו את חיי כדי שאבזבז אותו. קיבלתי הזדמנות שנייה בחיים ואני אסיר תודה להיות כאן. אני רוצה לספר את הסיפור שלי ולעורר השראה באנשים ולהראות להם שהם יכולים לעבור את הדבר הכי קשה בחייהם ועדיין לצאת מהצד השני".

אנגליה אש אוזניים נפצע בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד