ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
תהילה לאוקראינה

ראש העיר חרקוב: "התושבים שבים לעיר לאחר הניצחון"

אוקראינה הכריזה רשמית על ניצחון בעיר חרקוב. הנשיא זלנסקי סובר כי המלחמה נגד רוסיה תסתיים עוד השנה. האוקראינים נמצאים כעת במומנטום מצוין מבחינתם וממשיכים לדחוק את האוקראינים גם מאזור העיר איזיום שבפאתי מחוז חרקוב, סמוך לחבל דונבאס

חרקוב מופגזת: אילוסטרציה
חרקוב מופגזת: אילוסטרציה צילום: רשתות חברתיות

ראש העיר חרקוב שבאוקראינה, איגור טרחוב, אמר בסוף השבוע כי לאחר הניצחון הכביר שהשיג צבא אוקראינה נגד הכובש הרוסי במערכה על חרקוב, החלו תושבי העיר לשוב אליה, משהבינו כי סכנת הכיבוש חלפה, וכי העיר כבר נמצאת מחוץ לטווח הירי של כוחות הארטילריה הרוסיים.

בידי רוסיה עדיין יש יכולת לטווח את חרקוב בירי של רקטות גראד או טילים מסוגים שונים, אבל ההפצצות הכבדות בוצעו בעיקר בתותחי הוביצר ומרגמות לטווח של עד 35 או 40 קילומטרים לכל היותר, דבר שרוסיה כבר לא יכולה לעשות מפאת המרחק.

כבר בשבוע שעבר חגגה אוקראינה את הניצחון המדהים שהשיגו חייליה באזור חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, והעיר הראשונה שניסו הרוסים לכבוש מיד עם פלישתם למדינה.

את ההתקפה על חרקוב הדפו האוקראינים זה מכבר, ובשבועות האחרונים הם דחקו את הרוסים הרחק ממנה, עד שבימים האחרונים הצליחו לגרש את הרוסים אל מחוץ למחוז כולו.

בכך שחררה אוקראינה שלשום ארבעה כפרים נוספים מהכיבוש הרוסי. במהלך סוף השבוע הכריז נשיא אוקראינה זלנסקי על הניצחון באופן רשמי, והאוקראינים מסרו כי הם נמצאים כעת במומנטום מצוין מבחינתם וממשיכים לדחוק את הרוסים גם מאזור העיר איזיום שבפאתי מחוז חרקוב, סמוך לחבל דונבאס.

אוקראינה טוענת כי רוסיה עוסקת כעת בעיקר בהגנה על קווי האספקה שלה מתוככי רוסיה אל אזורי השליטה שלה בחבל דונבאס, כשהאוקראינים אורבים להם בדרכים ומזנבים בכוחות הרוסיים. מנגד, רוסיה טוענת כי היא מחדדת את המאמצים שלה בחבל דונבאס, על מנת לדלל את הביצורים האוקראינים ולהביא לטיהור המחוז כולו מנוכחותם של האוקראינים תומכי הנאצים, שמאיימים על בטחונה של רוסיה.

בכלי התקשורת האוקראינים דווח כי נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי מעריך שהמלחמה מול רוסיה תסתיים במהלך השנה הנוכחית, ולא תגלוש אל השנה הלועזית הבאה. עם זאת, פרשנים שונים מעריכים כי פוטין אינו יכול להרשות לעצמו לסגת מאוקראינה בבושת פנים מבלי שהשיג הישג כלשהו, ולכן יתכן כי ימשיך להיאבק עד שיצליח להשיג את השליטה על חבל דונבאס כולו.

אתמול (שבת) אמר דוברו של נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן כי הנשיא הטורקי הציע לתווך בין הרוסים והאוקראינים בסוגיית פינוי החיילים האוקראינים הפצועים ממפעל המתכות במריופול.

לפי אוקראינה במפעל המתכות מצויים בין 50 ל-80 חיילים פצועים במצב קשה, הזקוקים לפינוי דחוף לבית החולים. אוקראינה דורשת שרוסיה תאפשר לה לפנות את הפצועים אך רוסיה מסרבת לכך בתוקף, כשהטענה העיקרית שלה היא שבין החיילים המבוצרים במפעל המתכות מצויים גם יועצים צבאיים מערביים. דוברו של ארדואן אמר כי הנשיא הטורקי הציע שאנשיו יאספו את הפצועים ויטיסו אותם לטיפול בטורקיה, אבל לדבריו: "עמדותיה של רוסיה משתנות בעניין הזה בקצב יומיומי".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי חרקוב טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד