כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המבוקשים ביותר

כמו אצל סדאם: חפיסות קלפים מחולקות לחיילים האוקראינים

הצבא האוקראיני שנלחם נגד רוסיה, משתמש באותה הדרך בה צבא ארה"ב נהג בעיראק בשנות התשעים. לפני 20 שנה צבא ארה"ב חילק חפיסת קלפי פוקר עיראקיים, עם תמונות "המבוקשים ביותר" כדי לעזור לחיילים לזהות את המבוקשים ביותר בממשלתו של סדאם חוסיין

כמו אצל סדאם: חפיסות קלפים מחולקות לחיילים האוקראינים
הקלפים של בכירים בצבא הרוסי צילום: צבא אוקראינה

צבא אוקראינה מחלק לחיילים קלפים של פוקר עם הפנים של הקצינים הרוסים אותם אוקראינה רוצה לתפוס בחיים או לחסלם בשדה הקרב, הצבא האוקראיני החליט לעשות את אותו הדבר עם אויבים רוסים כפי שעשו האמריקאים במלחמת המפרץ ב-2002.

ולרי זלוז'ני מפקד הכוחות המזוינים האוקראינים, פרסם פוסט בפייסבוק על כך, עם קלפי המשחק והפרצוף של הגנרלים הרוסים המבוקשים ביותר, שיצר ארגון הביון InformNapalm. זלוז'ני אמר כי הוא רוצה להמשיך במסורת, והסביר כי "בעזרת הצבא והמתנדבים ובתמיכת כל האנשים בעלי הרצון הטוב, נוכל לנצח את הרוסים הן בשדה הקרב והן בשדה המודיעיני, ביחד לנצח תהילה לאוקראינה", הוא כתב.


קלפים שחולקו לחיילים האוקראנים ועליהם דמויות של בכירים בצבא רוסיה

בתוך כך, שיירה גדולה של מכוניות וטנדרים שהובילו פליטים מהריסות העיר מריופול הגיעה ביום שבת לעיר זפוריז'יה שבשליטת אוקראינה, לאחר שחיכו מספר ימים שהרוסים שיאפשרו להם לצאת. עוזרו של ראש עיריית מריופול אמר כי השיירה מנתה בין 500 ל-1,000 מכוניות, המהווה את הפינוי היחיד הגדול ביותר מהעיר מאז פלישת רוסיה.

ניקולאי פבלוב, פנסיונר בן 74, סיפר לתקשורת המקומית כי הוא גר במרתף במשך חודש לאחר שדירתו נהרסה. קרוב משפחה באמצעות "עקיפות סודיות" הצליח להוציא אותו ממריופול לברדיאנסק. "בקושי הצלחנו, היו בינינו המון קשישים, הנסיעה הייתה הרסנית. אבל זה היה שווה את זה", אמר לאחר שהשיירה הגיעה לחוף מבטחים.

מלחמת אוקראינה רוסיה קלפים סדאם חוסיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד