י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"צבועה"

בכירת הפרקליטות: "הכיפות החליפו את הפנקס האדום"

‏עו"ד דינה זילבר, לשעבר בכירה בפרקליטות, אמרה היום כי היא בעד חופש הביטוי, אך זה צריך להיות לשני הצדדים. היא אמרה: "ההתבטאות של ח"כ פינדרוס שאמר שהחלום שלו הוא לפוצץ את בית המשפט העליון, לא נעשתה נגדו שום סנקציה"

בכירת הפרקליטות: "הכיפות החליפו את הפנקס האדום"
תלמידי ישיבת רועה ישראל צילום: מתוך פייסבוק

בכנס הסטודנטים הארצי של 'הפורום הישראלי למשפט וחירות' השתלחה עורכת הדין דינה זילבר, בכירה לשעבר בפרקליטות והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, ברבנים, בחובשי הכיפה, ובח"כ יצחק פינדרוס.

זילבר כיהנה כפרקליטה בשירות הציבורי במחלקת הבג"צים וכמשנה ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט, אמרה: "גבולות חופש הביטוי מצטמצמים עבור אנשים שנמנים על צד אחד של הקשת הפוליטית, למשל פרופ' גולדרייך, בשעה שאנחנו סובלניים כלפי רבנים וראשי מכינות שמתבטאים בגזענות. ההתבטאות של ח״כ פינדרוס שאמר שהחלום שלו הוא לפוצץ את בית המשפט העליון - לא נעשתה נגדו שום סנקציה".

עמית סגל, פרשן 'חדשות 12' הגיב לזילבר בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הצבועה הזו ישבה בפרקליטות שהחליטה לדרוש את פסילת חצי מרשימת עוצמה יהודית בעודה נלחמת נגד פסילת תומכי טרור מבל"ד. אין גבול".

זילבר השתלחה גם ברבנים ובחובשי הכיפה באומרה: ‏"אם אנחנו בעד חופש הביטוי זה צריך להיות לשני הצדדים. האירוניה היא שתנועה שהתרעמה על שיטת הפנקס האדום, עלתה לשלטון והחליפה את הפנקס האדום בדברים אחרים, בכיפה על הראש. זו תופעה מעציבה".

ח"כ שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' הגיב לדינה זילבר ואמר: "אני חש בושה עמוקה שמי שהייתה משנה ליועץ המשפטי לממשלה לא יודעת את ההבדל בין מתן פרס ישראל והשיקולים הכרוכים בו, לבין חסינות מהותית להתבטאות של חבר כנסת (ובמיוחד שאין כל עבירה בהתבטאות הזו)".

דינה זילבר עמית סגל שמחה רוטמן פרקליט המדינה יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד