י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי יאכוף את מס' המשתתפים?

היערכות רבה לקראת ההילולה במירון: "יד קשה נגד מפרי הסדר"

במשטרה נערכים לקראת הילולת ל"ג בעומר במירון שתיחגג השבוע, אך לא מתחייבים לאכוף את מספר השוהים בהר בו זמנית | מפקד המחוז הבהיר כי המשטרה נערכת לאפשרות של הפרות סדר מצד קיצוניים: "נמצה את הדין ונשתמש ביד קשה נגד אלו שמגיעים להזיק ולחבל בהילולה"

היערכות רבה לקראת ההילולה במירון: "יד קשה נגד מפרי הסדר"
עימותים במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

במשטרה משלימים בימים אלו את ההיערכות לקראת הילולת רשב"י שתיערך בסוף השבוע בהר מירון, על רקע ההגבלות שהוטלו בשל האסון בשנה שעברה. כפי שקבעה ועדת החקירה לאסון, מספר האנשים שישתתפו השנה בהילולה יוגבל ולהר יוכלו לעלות רק מי שרכשו כרטיסים מראש. אלא, שבפיקוד המחוז הצפוני אמרו היום (ראשון) כי המשטרה לא תפנה באופן יזום מתפללים שישהו באזור מעבר ל-4 השעות שהוקצבו.

"אנחנו נמצאים במאמץ מבצעי משמעותי מאוד, יחד עם כל רשויות החירום וההצלה", אמר הערב מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא. "זאת, במטרה לסיים את ההכנות ולאפשר לציבור להגיע בשלום". קצין אגף המבצעים במחוז צפון, נצ"מ רן לוי, הוסיף כי מי שאחראי למספר האנשים שישהו על ההר הם הפרויקטור וצוות ההפקה. "כמו בהופעה, זה לא התפקיד של המשטרה" טען לוי.

לפי מפקד המחוז: ההתנהלות על הר מירון בימי ההילולה הם חלק מ"שינוי מהותי, בשונה ממה שהציבור הורגל אליו". לדבריו, השינויים יורגשו גם מבחינת השהייה על ההר וגם בהסדרי התנועה: "המטרה - לשמור על שלום הציבור".

מפקד מחוז צפון התייחס לכוונה של גורמים קיצוניים להתפרע בהילולה ואמר: "אנחנו מזהים שיח של קבוצות מסוימות להפר את הסדר בל"ג בעומר. נמצה את הדין ונשתמש ביד קשה נגד אלו שמגיעים להזיק ולחבל בהילולה - מי שאין לו כרטיס, אין לו מה להגיע להר. כמות המשתתפים אושרה בידי המהנדס במטרה למנוע אסון נוסף".

קצין אגף המבצעים במחוז הצפוני התייחס למעצר החשודים בזיוף כרטיסים, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. "מחלק הסייבר והיחידה המרכזית פועלים בנושא, במטרה למנוע מכירת כרטיסים מזויפים", אמר.

מוקדם יותר היום דווח ב'בחדרי' כי המשטרה עצרה בסוף השבוע האחרון שני צעירים חרדים בחשד שזייפו כרטיסי כניסה למירון, לקראת ההילולה שתתקיים השבוע בהר. השניים חשודים בין היתר בעבירות של זיוף ושימוש במסמך מזוייף בנסיבות מחמירות. בית המשפט האריך את מעצרם עד למחר.

במשטרה חושדים כי השניים, בגיר וקטין תושבי ירושלים ובית שמש, באמצעות קו טלפוני שפתחו, הציעו לאנשים לזייף את שעות השהייה בהר ואף הציעו מכירת כרטיסים מזויפים. החקירה עדיין בעיצומה והחוקרים מנסים להבין את היקף הפעילות של שני החשודים.

מחקירת המשטרה עלה כי הכרטיסים המזויפים, אותם הציעו שני החשודים, נמכרו תמורת מאות שקלים. לפי החשד, השניים עשו שימוש באמצעות תוכנות מחשב לזיוף הכרטיסים.

החשודים הובאו אתמול (מוצאי שבת) לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו. השופטת יפעת מישורי קבעה כי החומר הקיים בידי המשטרה מעלה חשד סביר שהחשודים עברו את העבירות המיוחסות להם - והאריכה את מעצרם.

אכיפת המשטרה מבצע אכיפה ל''ג בעומר מירון לג בעומר הילולת הרשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד