י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במסיבת עיתונאים

נשות החיילים: "הבעלים שלנו הם אנשים רגילים, לא ניאו-נאצים"

נשות החיילים האוקראינים האחרונים שנותרו במריופול, העיר הדרומית שנכבשה ברובה על ידי רוסים ו-90% ממנה נהרסה לאחר שבועות של הפגזה רוסית מתמדת, קוראות לעולם לעזור להציל את בעליהן. "הם פטריוטים ולא ניאו נאצים"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pexels

חמש נשים אוקראיניות שבעליהן נמנים עם החיילים האוקראינים שמחזיקים מעמד במפעל הפלדה אזובסטל, ערכו מסיבת עיתונאים משותפת באמצעות זום, וקראו לעולם להצטרף למאמצים לחלץ את הצבא האוקראיני מהמפעל שנמצא תחת מצור רוסי.

"הדבר החשוב ביותר הוא להציל את חייהם של גיבורי אוקראינה, לא לתת להם פרסים לאחר המוות", אמרה אחת הנשים, "אנחנו כל הזמן שומעים על הטרגדיה הגדולה באזובסטל. אבל זה עוד לא נגמר. אנחנו מאמינים שעדיין אפשר להוציא את החיילים שלנו משם".

החיילים האוקראינים באזובסטל קראו שוב ושוב למנהיגי אוקראינה ולמנהיגי העולם למצוא דרך להוציא אותם מהמפעל הנצור, אולי על ידי ארגון חילוץ למדינה צד שלישי. כ-1,000 חיילים אוקראינים נמצאים במפעל שנותר האזור היחיד במריופול שלא נתפס על ידי רוסיה. כ-600 מהם פצועים, לדברי אחד החיילים באזובסטל. לאחר שהיו מנותקים משאר העולם במשך שבועות רבים, אין להם כמעט מזון ותרופות.

החייל, אמר כי "חיילים פצועים ללא גפיים שוכבים זה ליד זה בתנאים לא סניטריים, עם זבובים, קולות כאב וריחות רעים". טורקיה הציעה לארגן פינוי ימי עבור החיילים, וכך טורקיה תבטיח שעד תום המלחמה, החיילים המפונים לא יעזבו את טורקיה, ולא יוכלו להילחם נגד רוסיה.

לדברי מוסטפא דז'מילב, מנהיג קרים שדן בפינוי עם נציג טורקיה, רוסיה סירבה לאפשר את הפינוי אלא אם החיילים האוקראינים ייכנעו. ב-14 במאי אמר דובר הנשיא הטורקי כי ההצעה עדיין על השולחן. מספר החיילים הפצועים משתנה מדי יום, אמרו נשות החיילים ב-15 במאי, כאשר חלק מהפצועים מתים ואחרים נפצעים עקב הפגזות והפצצות מתמשכות.

פטרו אנדריושצ'נקו, יועץ לראש עיריית מריופול, אמר בבוקר ה-15 במאי, כי רוסיה השתמשה בפצצות זרחן במהלך המתקפה האחרונה על אזובסטל. אנדריאנובה, אחת מנשות החיילים שבעלה פצוע, אמרה כי בעלה לא היה מחוץ לבונקר וראה אור מאז ה-28 באפריל. המצב ההומניטרי בבית החולים התת-קרקעי גרוע במיוחד, היא הוסיפה, שכן קשה מאוד לספק לשם מזון או מים. "הבעלים שלנו שותים לגימה של מים כל 5-6 שעות, כשאנחנו אומרים שהמצב קריטי, אנחנו מתכוונים לזה", אמרו.

חיילים רוסים הציעו שוב ושוב לצבא האוקראיני להיכנע. אבל חיילים אוקראינים אמרו שוב ושוב כי כניעה "איננה אופציה", ונשותיהם תומכות בהם. "לא מגיע להם להיות תחת עינויים, או להיהרג בשבי", אמרה אחת מהן. "אם הם ייכנעו, לחיילי אזוב יש סיכוי קלוש לשרוד, שכן לכוחות הרוסים יש יחס מיוחד כלפיהם בשל תעמולה לפיה כולם נאצים, בעלינו הם אנשים רגילים, פטריוטים, לא ניאו-נאצים, הם אוהבים את המדינה שלהם ונלחמים למען הערכים המשותפים שלנו".

ניאו נאצים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד