י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גרזן ומכתב התאבדות

נס: מחבל נתפס בדרכו לבצע פיגוע; חיפש ישראלים במשך שעה

פלסטיני כבן 22 נעצר הלילה בצומת תפוח, כשהוא חמוש בגרזן ומכתב התאבדות בדרכו לבצע לפיגוע | מחקירה ראשונית עולה כי המחבל חיפש קורבנות ישראלים במשך כשעה - אך עירנות השוטרים מנעה בחסדי שמים אסון גדול | בתוך כך, נעצרו הלילה 9 מבוקשים החשודים בפעילות טרור

צומת תפוח, ארכיון
צומת תפוח, ארכיון צילום: הצלה ללא גבולות

כוחות המשטרה סיכלו הלילה פיגוע טרור באזור השומרון, לאחר שעצרו פלסטיני חמוש בגרזן. בכליו נמצא גם מכתב התאבדות המצביע על כוונתו לבצע פיגוע.

המחבל נעצר במהלך הלילה פעילות יזומה של השוטרים למניעת חיכוך ואירועי סדר ציבורי, בצומת תפוח. במהלך הפעילות עצרו השוטרים רכב אשר העלה את חשדם.

בחיפוש ברכב נתפס ע"י השוטרים הגרזן ומכתב ההתאבדות, בו נכתב ע"י החשוד כי הוא בדרכו לבצע פיגוע נקמה. מחקירה ראשונית עולה כי החשוד הסתובב במשך כשעה כשהוא מחפש ישראלים העומדים לבדם במטרה לפגוע בהם עם הגרזן שברשותו. החשוד, פלסטיני תושב אל בירה בן 22 נעצר לחקירה.

הגרזן שנתפס ברכב

מפקד המרחב נצ"מ חיים סרגרוף מסר: "עירנותם של השוטרים והחתירה למגע מנע ככל הנראה פיגוע גדול, אנו נמשיך בנחישות ומקצועיות יחד עם שאר גורמי הביטחון להגן על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

בתוך כך, לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון פעלו הלילה במסגרת מבצע 'שובר גלים' במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון למעצר מבוקשים החשודים בפעילות טרור, בין היתר בכפרים ביתוניא, אכתבתא ובעיר טול כרם.

הגרזן שנתפס

במקביל פעלו הכוחות בכפר אל-יאמון בסמוך לג'נין שבמרחב החטיבה מרחבית מנשה למעצר מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות נשמעו קולות ירי במרחב ובוצע ירי לעבר הכוחות.

בנוסף, הכוחות פעלו גם בכפר אל-בירה שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין ועצרו חמישה מבוקשים החשודים בפעילות טרור. סך הכל נעצרו הלילה תשעה מבוקשים החשודים בפעילות טרור. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה על לכידת המחבל: "אנחנו מודים לכוחות הבטחון ולמשטרה על פעילותם הנחושה יום ולילה להגנה על אזרחי ישראל. הלילה נמנע פיגוע גדול בשומרון. עם זאת אי אפשר שלא לומר את האמת. בסופו של יום מלחמה בטרור היא לא רק תפיסת מחבלים בצמתים אלא פעילות התקפית ומיגור הטרור בערים ובכפרים. אנחנו רואים סרטונים של עשרות מחבלים בהפגנות ובתמיכות בטרור נושאים נשקים, ללא מפריע. על הממשלה להנחות את הדרג הצבאי ליציאה ל"חומת מגן 2" ולא רק לפעילות בפינצטה מול מחבלים. מאסנו בלוויות - אנחנו מצפים למלחמה אמיתית בטרור".

צומת תפוח ניסיון פיגוע מעצר מבוקשים גרזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד