ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעקבות תקיפת השוטרים

המשטרה דורשת: חקירה פלילית נגד הח"כים

משטרת ישראל פנתה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בדרישה לאפשר פתיחת חקירה פלילית נגד חברי הכנסת טיבי וכסיף מהרשימה המשותפת, זאת לאחר שתועדו מתעמתים עם שוטרים

המשטרה דורשת: חקירה פלילית נגד הח"כים
ח"כ כסיף מכה שוטר צילום: מתוך הסרטון

המשטרה פנתה היום (שני) ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה בבקשה שתנחה על פתיחה בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף.

הפנייה, שנעשתה בהנחיית המפכ"ל קובי שבתאי, שוגרה בעקבות האירועים בשבוע שעבר שבהם תועדו כסיף וטיבי, במקרים שונים, מתעמתים עם שוטרים במחוז ירושלים ומחוז ש"י. במשטרה אספו חומרים במטרה לפתוח בחקירה נגד השניים.

במשטרה מייחסים לשני חברי הכנסת חשדות של תקיפת שוטרים, הכשלת שוטר במילוי תפקידו, איומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. החומרים שנאספו נשלחו ליועצת המשפטית לממשלה יחד עם הבקשה לאשר את פתיחת החקירה.

כזכור, חבר הכנסת עופר כסיף מ'הרשימה המשותפת' תועד ביום שישי מכה שוטר שחסם את דרכו להפגנה נגד פינוי מבנים בדרום הר חברון. כסיף, שניסה לנצל את חסינותו ולהיכנס עם רכבו לאזור שהוכרז כשטח צבאי סגור, טען שהשוטר איים לירות בו.

יממה קודם לכן עיכבו שוטרים צעיר לאחר שעלה חשד לגביו כשהשליך חפץ חשוד מידיו בשכונת בית חנינא בבירה. במהלך עיכובו בשטח הגיע חבר הכנסת אחמד טיבי, הפריע בביצוע העיכוב, דחף, התלהם ואף אפשר את בריחתו של החשוד בכוח. לאחר מרדף רגלי קצר, החשוד נתפס ונעצר לחקירה במשטרה.

"אנו רואים בחומרה את התנהלותו של נבחר הציבור, שניצל את חסינותו לרעה ואפשר בריחה של חשוד במהלך עיכובו (ללא הצלחה כאמור)", אמרו במשטרה. "הפרעה לפעילות משטרתית לשמירת החוק והסדר הוא מעשה פסול, בפרט כשהוא מבוצע ע״י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא אישית ולא לסכל פעילות משטרתית".

עופר כסיף אחמד טיבי משטרת ישראל תקיפת שוטרים חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד