ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הערכה מודיעינית

כשליש מהכוח הקרקעי הרוסי שפלש לאוקראינה הושמד

משרד ההגנה של בריטניה מעריך כי צבא אוקראינה הצליח להשמיד עד שליש מהכוח הקרקעי ששלחה רוסיה לפלישה הגדולה לאוקראינה. עם זאת, בדיווחים הרשמיים של הערכות המצב הבריטיות המתפרסמות על בסיס יומי מאז תחילת המלחמה באוקראינה, לא צוינו מספרים גבוהים כל כך

ציוד רוסי הרוס: אילוסטרציה
ציוד רוסי הרוס: אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

על פי ההערכות שהתפרסמו בתחילת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, רוסיה הכינה כוח של כ-150 אלף חיילים לפלישה הקרקעית לאוקראינה. גם לפי ההערכות האוקראיניות האופטימיות ביותר, מספר החיילים הרוסים שנהרגו בקרבות עוד לא הגיע ל-30 אלף. יתכן שההערכה הבריטית כוללת את מספרי ההרוגים והפצועים גם יחד, מה שיכול יחד להתקרב ל-50 אלף אם להאמין לעדכונים האוקראינים.

יתכן גם שבריטניה מעריכה כי הכוח ששגרה רוסיה אל תוך שטחי אוקראינה לא היה גדול כל כך כמו שהעריכו בתחילת המלחמה. על פי הדיווח ברשת האמריקאית, המודיעין הבריטי אינו מאמין שרוסיה תנסה להאיץ את קצב המתקפה שלה באוקראינה, בוודאי לא ב-30 הימים הקרובים.

לדברי הבכירים הבריטים שצוטטו בדיווח, רוסיה לא הצליחה להשיג הישגים טריטוריאליים משמעותיים עד כה, ולא נראה שהיא חושבת כי התקפה מוגברת תשיג בשלב זה הישגים משמעותיים יותר מבחינת מוסקבה.

אתמול אמר שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, כי הוא נועד עם שרי החוץ של המדינות החברות בנאט"ו בכינוס שהתקיים באירופה. במהלך הכינוס פגש קולבה את עמיתו האמריקאי אנתוני בלינקן, והלה הבטיח לו סיוע אמריקאי נוסף שיגיע לאוקראינה בקרוב על מנת לסייע לה במאבקה נגד הפולש הרוסי.

מלחמת אוקראינה רוסיה טנקים ציוד צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד