כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פחות התחבר

ד"ר פאוצ'י: אתפטר אם טראמפ ייבחר שוב

מומחה למחלות זיהומיות של הבית הלבן אמר כי הוא לא הסתדר עם טראמפ בתקופת כהונתו כנשיא. הוא הצהיר כי הוא ככל הנראה יתפטר אם טראמפ ייבחר מחדש ב-2024. טראמפ הביע לעתים קרובות את מורת רוחו מפאוצ'י, בשלב מסוים כינה אותו 'אידיוט', ודיבר בפומבי על פיטוריו

ד"ר פאוצ'י: אתפטר אם טראמפ ייבחר שוב
דונלד טראמפ בנאום פרידה מהנשיאות צילום: דוברות הבית הלבן

ד"ר אנתוני פאוצ'י תקף את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על התנהלותו בקורונה בזמן כהונתו, והודה כי אינו מעוניין לכהן תחת הנשיא לשעבר, אם ייבחר מחדש ב-2024. בראיון לג'ים אקוסטה (cnn) שלא נמנה עם חובבי טראמפ, לשון המעטה, אמר המומחה הבכיר למחלות זיהומיות באמריקה כי סביר להניח שיתפטר לפני שישמש שוב כיועץ לטראמפ. "אם טראמפ חוזר לבית הלבן כנשיא, והקורונה עדיין מהווה איום או שיהיה מצב חירום אחר בבריאות הציבור, האם היית בטוח ביכולתו להתמודד עם מגיפה מסוג זה? האם תרצה להישאר בעמדה שלך?" שאל אקוסטה את פאוצ'י.

פאוצ'י השיב "לא לשאלה השנייה". לגבי השאלה הראשונה ענה כי "אם מסתכלים על ההיסטוריה של מה הייתה התגובה במהלך המגיפה, אני חושב שבמקרה הטוב אפשר לומר שזה לא היה אופטימלי, ואני חושב שפשוט ההיסטוריה תדבר בעד עצמה. אני לא צריך להעיר שום הערה נוספת על זה, זה לא פרודוקטיבי".

טראמפ כזכור סיפר בפומבי ​​על מורת רוחו מפאוצ'י, בזמן כהונתו. בשלב מסוים אף כינה אותו 'אידיוט', ודיבר בפומבי על הצורך לפטר אותו. פאוצ'י, בן ה-82, הוא מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות מאז 1984. הוא מונה ליועץ רפואי ראשי לממשל ביידן בשנת 2021. פאוצ'י עובד עשרות שנים בייעוץ לנשיאי ארה"ב על התפרצויות מחלות.

באוקטובר 2020, טראמפ כינה את פאוצ'י 'אידיוט' ו'אסון' במהלך שיחת טלפון עם צוות הקמפיין ואמר: "לאנשים נמאס מקורונה". "ד"ר פאוצ'י הוא איש נחמד אבל הוא עשה הרבה טעויות", אמר טראמפ לפוקס בינואר 2020. "חשבתי במקום לפטר אותו, הקשבתי לו, אבל לא עשיתי מה שהוא אמר כי, למען האמת הוא לא טוב", הוסיף טראמפ.

דונלד טראמפ ד"ר אנתוני פאוצ'י קורונה בחירות ארה"ב 2024

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד