י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"משחק כפול"

פרסום ראשון: ניתוק מהמשותפת? עימות בהנהגת האופוזיציה

בישיבת ראשי סיעות האופוזיציה עלה היום (שני) דיון על המשך שת"פ עם המשותפת. בליכוד הציעו להציב בפניהם אולטימטום: או שישתפו פעולה עם האופוזיציה או עם הקואליציה ושלא ינסו לשחק משחק כפול. גפני דווקא סובר אחרת

פרסום ראשון: ניתוק מהמשותפת? עימות בהנהגת האופוזיציה
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

פרסום ראשון: שבוע ראשון של כנס הקיץ עבר על הקואליציה בשלום, בין הייתר בתמיכה של נציגי הרשימה המשותפת שנעדרו בחלק מההצבעות ואף תמכו בחלקם כרשת ביטחון לקואליציה.

לאורך מושב החורף, ברשימה המשותפת פעלו יד ביד עם האופוזיציה והצליחו להביך לא מעט את הקואליציה בהפלת חוקים, כשגם חוקים של המשותפת עברו בסיוע הליכוד.

בישיבת ראשי סיעות האופוזיציה עלה היום (שני) דיון על המשך שת"פ עם המשותפת. בליכוד הציעו להציב בפניהם אולטימטום: או שישתפו פעולה עם האופוזיציה או עם הקואליציה ושלא ינסו לשחק משחק כפול.

ההצעה זכתה לתמיכה של שאר ראשי הסיעות, כך הסביר בדיון ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי הדבר יטיב עם בלוק הימין שיוכל לחדד את התמיכה של המשותפת בממשלה, שנשענת עליה ומעניקה לה גלגל הצלה.

מי שהתנגד להצעה היה חבר הכנסת משה גפני שמחזיק בציר ממושך עם נציגי המשותפת, מה שקיבל את הכינוי 'ציר גפני - טיבי' באמצעותו סייעו ברשימת המשותפת לחרדים ומנעו לא מעט חוקים אנטי דתיים.

לבסוף לא התקבלה הכרעה בישיבה. נזכיר כי רק בשבוע שעבר התחייב חבר הכנסת אחמד טיבי מעל דוכן הכנסת כי הוא ימשיך לשמור על "ברית ציפור הנפש" בינו לבין החרדים, שהם ישתפו פעולה בנושאי דת ובנושאים מהותיים הקשורים לחרדים ולציבור הערבי כפי שקיים מזה שנים.

בתוך כך, מאז התפטר השר לשירותי דת מתן כהנא מתפקידו בממשלה ומבקש לשוב לתפקיד מה שדורש רוב בכנסת, ברשימה המשותפת טרם השיבו לחרדים כיצד יצביעו והאם יעניקו רשת ביטחון שתחזיר את מתן כהנא למשרד לשירותי דת.

הרשימה המשותפת משה גפני מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד