י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ב'עדה' מגבירים את המאבק

ירושלים: הפגנה סוערת נגד ההגבלות במירון • תיעוד

הפגנה סוערת נערכה הערב בירושלים נגד ההגבלות שהוטלו על ההילולה במירון | למעלה מאלף בני אדם השתתפו במחאה סמוך לכיכר השבת, בסיומה פרצו עימותים

ירושלים: הפגנה סוערת נגד ההגבלות במירון • תיעוד
מחאת העדה החרדית בירושלים צילום: ישי ירושלמי

ב'עדה החרדית' מגבירים את המאבק נגד ההגבלות שהוטלו על ההילולה במירון: למעלה מאלף בני אדם, מחוגי הקנאים בירושלים, הפגינו הערב (שני) סמוך לכיכר השבת בעקבות ההגבלות באירועי ל"ג בעומר שיחלו בעוד כיומיים. בתום ההפגנה פרצו עימותים במקום והוצתו פחים. כוחות משטרה גדולים באזור.

בקהילות העדה החרדית הודיעו בשבועות האחרונים כי הם אינם מקבלים את ההגבלות שהוטלו על ההר בשל האסון בשנה שעברה. במשטרה נערכים לאפשרות של הפרות סדר במהלך ההילולה.

אתמול התייחס מפקד מחוז צפון לכוונה של גורמים קיצוניים להתפרע בהילולה ואמר: "אנחנו מזהים שיח של קבוצות מסוימות להפר את הסדר בל"ג בעומר. נמצה את הדין ונשתמש ביד קשה נגד אלו שמגיעים להזיק ולחבל בהילולה - מי שאין לו כרטיס, אין לו מה להגיע להר. כמות המשתתפים אושרה בידי המהנדס במטרה למנוע אסון נוסף".

מוקדם יותר דווח ב'בחדרי חרדים' כי גורמים בחוגי העדה החרדית וחסידות סאטמר עתרו הבוקר לבית המשפט העליון נגד ההגבלות שהוטלו על הר מירון. במרכז העתירה עומדות מספר טענות משפטיות, כשאחת העיקריות שבהן היא חוקיות ההגבלה על השוהים בהר.

העותרים טוענים כי מתווה הכרטיסים נעשה בניגוד לחוק, מפני שאלו החלו להימכר עוד בטרם תוקנו התקנות. כך או כך, נטען בעתירה, תקנות לא יכולות להחליף חוק ולפיכך היה צורך בתיקון החוק מחדש.

העדה החרדית ציון הרשבי במירון הפגנת קיצונים הפגנות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד