י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לשמור על האינטרסים שלנו"

הקולות ביהדות התורה נגד הליכוד, וההצעה שתאתגר את הקואליציה

חברי יהדות התורה חשים שהם כלי שרת בידי הליכוד לצרכיו. בליכוד מתלבטים אם לתמוך בחוק החשוב למשרתים שסיימו את שירותם 'ממדים ללימודים' וביהדוה"ת מבקשים לנצל את החוק שחשוב לקואליציה ואין לו רוב, למען האינטרסים שלהם; "אסור לנו להיות מנוהלים על ידם"

הקולות ביהדות התורה נגד הליכוד, וההצעה שתאתגר את הקואליציה
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שאלת ההתנגדות העקרונית באופוזיציה לכל חוקי הקואליציה, על רקע הדילמה של הליכוד כיצד לנהוג מול חוק 'ממדים ללימודים', מחשש שמא התנגדות תביא לפגיעה אלקטורלית בקרב החיילים, עלתה היום (שני) גם בישיבת סיעת יהדות התורה, אלא שהחברים לא אהבו שהתנהלות האופוזיציה סובבת רק על ציר האינטרסים של הליכוד.

ראשי הסיעה עדכנו כי בישיבת סיעת ראשי האופוזיציה הוחלט כרגע להתנגד לכל החוקים, כשהיו חברים בסיעה שטענו כי יש חשש כי הליכוד לא יחזיק בעמדתו בעניין חוק ממדים ללימודים, ועל כן על הסיעות החרדיות לראות איך האינטרסים החרדים יישמרו גם הם וייכללו אם יוחלט על הסכמות מול הקואליציה על תמיכה הדדית במספר חוקים מצומצם ולא לתת לליכוד להחליט לבד.

אחד מחברי הכנסת אמר בדיון: "אמנם אנחנו תומכים בליכוד, אך אסור לנו להיות מנוהלים על ידם". ואילו ח"כ אורי מקלב אמר: "לנו יש את האינטרסים שלנו וצריך שהם יישמרו".

ח"כ יעקב אשר הציע בישיבת הסיעה לדרוש חופש הצבעה הדדי ברשימת חוקים מצומצמת כמו ממדים ללימודים, כשסיעות האופוזיציה יציגו חוקים שחשובים להן, כך ל'יהדות התורה' חשוב חוק התקשורת שנועד לבטל את רפורמת השר יועז הנדל לביטול הקומה הכשרה שתיכנס לתוקף כבר ב-31.7. חופש הצבעה בקואליציה יאפשר להעביר אותו. "ואם הם יתנגדו יהיה לליכוד צידוק ציבורי להתנגד גם הם להכל", אמר אשר.

בהמשך הדיון העלו חברי יהדות התורה את הצורך לדרוש שוב מהליכוד לאייש את הוועדות כדי לאתגר את הקואליציה בהצבעות השונות, בפרט אחרי פרישת עידית סילמן שתקשה עליהם עוד יותר להעביר חוקים. אלא שראשי הסיעה עדכנו כי בליכוד ובסיעת ש"ס עדיין מתנגדים לאיוש הוועדות.

יהדות התורה יעקב אשר אורי מקלב מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד