י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עשרות שריפות ביום

מפקד התחנה מזהיר מפני אסון בעיר החרדית

לוחמי האש מתחנת 'בנימין' נאלצים להתמודד עם עשרות שריפות מדי יום במודיעין עילית, שחלקן מוצתות ע"י ילדים | מפקד התחנה מזהיר מאסון: "קורא לכל הנוגעים בדבר לקחת אחריות בטרם יהיה מאוחר"

מפקד התחנה מזהיר מפני אסון בעיר החרדית
השריפות במודיעין עילית צילום: כב"ה יו"ש

בשבועות האחרונים מתמודדים לוחמי האש עם עשרות שריפות המתלקחות מדי יום בעיר מודיעין עילית. מרבית השריפות, כך מתברר, נגרמות כתוצאה מהצתות של ילדים לקראת ל"ג בעומר. לוחמי האש מתחנת מתתיהו פועלים בכוחות מתוגברים בתקופה במטרה למנוע את התפשטות השריפות לעבר בתי מגורים.

כעת, מזהיר טפסר משנה עידו פרץ, מפקד תחנה אזורית בנימין, כי שריפה אחת שתצא משליטה עלולה לעלות בחיי אדם. "התרעתי ואני מתריע בפני כל הגורמים, זה יגמר באסון", אומר פרץ. 

פרץ אומר כי הכבאים פועלים לעיתים תוך כדי זריקות אבנים מצד ילדים בעיר. לדבריו, במערך הכבאות רואים מגמת עלייה ברורה של מספר השריפות לקראת ל"ג בעומר. הוא מציין כי לוחמי האש נמצאים בעיר בכדי לתת מענה מציל חיים לתושבים.

"הצתות מכוונות של ילדים ברחבי העיר עלולות לגרום לשריפות ונזקי נפש ורכוש", מזהיר מפקד התחנה. "כמו כן, ביצוע פעולות שמונעות או מעכבות את לוחמי האש מלהגיע במהרה למקום האירוע, לכבות את השריפה".

הוא מוסיף כי למען התושבים ו"בכדי שנוכל למנוע את האסון הבא, פניתי לכלל הגורמים, הן בעירייה והן גורמי האכיפה, בכדי למגר תופעה זו. לצערי הרב ישנה עלייה במספר השריפות ואני רואה בכך סכנה ממשית לחיי אדם ופגיעה ברכוש. אני קורא לכל הנוגעים בדבר לקחת אחריות בטרם יהיה מאוחר."

סגן טפסר רוני יעקב, מפקד תחנת מתתיהו, אומר: "כל יום מעמיד בפנינו אתגרים חדשים בעיר. אין לדעת מה יציתו ואת גודל הנזק הצפוי. אנו נערכים לכל התרחישים. אמש נזרקו לעברנו אבנים וזאת תוך כדי כיבוי שריפה".

היום פעלנו לכיבוי שריפה שהתחילה בשדה קוצים והתפשטה לעבר מכולות בתוכן גנרטור ומיכל סולר וכל זאת בסמוך למוסדות חינוך. ללא תגובתם המהירה והנחושה של לוחמי האש, היינו עכשיו באירוע שונה לחלוטין."




ל"ג בעומר שריפות מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד