י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על רקע החקיקה

חרדי הותקף מחוץ לסופר, יהודי נחלץ לסייע לו ונפצע

משטרת אוסטרליה חוקרת תקיפה אנטישמית של שני גברים יהודים מחוץ לסופרמרקט בדרום מזרח מלבורן. אחד הקורבנות פונה לבית החולים. התקיפה היא על רקע חקיקה שעברה בפרלמנט, שאסרה על הצגה פומבית של צלב קרס הנאצי, חוק שעורר את חמתם של נאצים רבים

חרדי הותקף מחוץ לסופר, יהודי נחלץ לסייע לו ונפצע
יעקב גוזלן שהגן על החרדי והותקף צילום: צילום מסך

תקיפה אנטישמית אירעה ביום ראשון האחרון במלבורן אוסטרליה בה הייתה מעורבת הקהילה היהודית של מלבורן, וזאת לאחר חקיקה שעברה בשבוע שעבר שאסרה על הצגה פומבית של צלב קרס הנאצי, חוק שעורר את חמתם של נאצים רבים המתגוררים במדינה.

יעקב גוזלן סיפר לאתר The Age כי הוא עזב את הסופרמרקט בשכונת אלסטרנוויק בסביבות השעה 10:30 בבוקר יום ראשון, כשראה מישהו תוקף גבר יהודי אורתודוקסי.

"הוא החזיק את הכובע של הדתי מאחורי גבו ודחף אותו אחורה בידו השנייה", אמר גוזלן. "אמרתי לו 'אני יהודי, הוא יהודי, תעזוב אותנו בשקט', והוא התחיל להציק לי מיד".

הוא סיפר כי הוא רץ לתוך הסופרמרקט, שם נמשכה התקיפה. גוזלן טוען כי הוא נפגע בשתי עיניו במהלך המריבה, מה שהותיר אותו עם חבלות קשות. הוא אושפז ביום ראשון בערב בבית החולים אוסטין. דוברת משטרת ויקטוריה אישרה שגבר בן 33 נעצר במקום.

על פי המשטרה: "גבר בן 50 נכנס לסייע לאחר שראה גבר אחר נתון לכאורה להתעללות אנטישמית. לאחר שעשה זאת, על פי החשד, האיש הוכה אז באגרופים והופל ארצה על ידי גבר בן 33", מסרה דוברות המשטרה. יו"ר הוועדה נגד אנטישמיות דביר אברמוביץ', אמר כי רבים מחברי הקהילה היהודית של מלבורן כבר לא חשים בטוחים.

"אנחנו לא יכולים לאפשר לאנטישמיות להפוך לנורמלי החדש, ואני מבין מדוע רבים מרגישים שהם בקצה ומאמינים שזו עונה פתוחה של אנטישמיות בקהילה היהודית", אמר אברמוביץ'.

אוסטרליה תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד