י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בר-לב קיבל החלטה

שנה אחרי שגרר להסלמה: מצעד הדגלים יחלוף בשער שכם

שנה לאחר אירוע מצעד הגלים שהוביל להסלמה ומבצע שומר החומות, השר בר לב מודיע כי החליט שמצעד הדגלים יחלפוך השנה בשער שכם

שנה אחרי שגרר להסלמה: מצעד הדגלים יחלוף בשער שכם
מצעד הדגלים בירושלים צילום: 'אם תרצו'

מצעד הדגלים שיערך ביום ירושלים בבירה בעוד כשבוע וחצי, יחלוף דרך שער שכם ורחוב הגיא בעיר העתיקה לכיוון הכותל. אמש (שלישי) קיים השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, דיון הערכת מצב ראשון שעסק במצעד, בסיומו הוחלט לאשר את מסלולו.

בדיון השתתפו מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן. בתום הדיון קיבל השר בר-לב את המלצת המשטרה לקיים את מצעד הדגלים במתווה שהיה נהוג במרבית השנים בעבר.

בשמאל, כמובן, גינו את ההחלטה. מטעם 'לוחמים לשלום' נמסר בתגובה לאישור מצעד הדגלים: "לאחר סדרת אירועים אלימים בשטחים. משטרת ישראל מתעקשת להבעיר את השטח פעם נוספת. אנחנו קוראים לממשלה לבטל את מצעד הדגלים לאלתר".

בשנה שעברה, נזכיר, היה המצעד לאחד האירועים שגרמו לפרוץ מבצע שומר החומות. סמוך לשעה 18:00 שיגר חמאס מטח של רקטות לעבר ירושלים, לאחר יממה של איומים בשל המצעד והאירועים בשכונת שייח ג'ראח.

מארגני ריקוד הדגלים הגיבו להחלטת השר בר-לב וצמרת המשטרה. "אין מתאים מלצעוד ביום חגה של ירושלים, בכל חלקי העיר", אמרו המארגנים. "ריקוד הדגלים המסורתי מסמל יותר מכל את שחרורה של ירושלים ואת חיבורה של העיר ממערב למזרח באמצעות עשרות אלפי שצועדים בשמחה ברחובות העיר העתיקה בדרכם לכותל המערבי. אנו מברכים את משטרת ישראל, על ההחלטה, ומזמינים את כל עם ישראל - הצטרפו לשמחה האדירה ברחובות העיר, לכבודה של בירת ישראל ירושלים".

מצעד הדגלים שער שכם ירושלים עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד