ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בשארית כוחותיו

שנה לאסון: זיהה שהבחור לידו במצוקה ומשך אותו למעלה

קרוב משפחה של ניצול האסון במירון, מספר בפוסט שפרסם לרגל יום השנה לאסון מירון, על הרגעים הקשים בו אחיינו הציל בחור צעיר רגע לפני שאיבד את ההכרה; "אחיין שלי, דובי, היה שם" הוא כותב: "בשארית כוחותיו הוא משך אותו"

מתפללים במירון: אילוסטרציה
מתפללים במירון: אילוסטרציה צילום: David Cohen/Flash90

בפוסט מרגש שפרסם בפייסבוק, סיפר קרוב משפחתו של צעיר חרדי שניצל מהאסון הנורא במירון בשנה שעברה על הצלת חיים של צעיר אחר באותם רגעים.

וכך כותב ביינוש קרליבך בפייסבוק: "‏בשארית כוחותיו הצליח דובי (אחיינו י.ל) להיתלות על ברזנט רעוע ולטפס על קיר הצמוד לגשר המוות. ‏לידו עמד נער, שכבר כוחותיו לא עמדו לו. בתוך כל האימה דובי זיהה שהבחור לידו 'מאבד את זה'. ‏בשארית, אבל ממש בשארית כוחותיו הוא משך אותו כלפי מעלה, ואז חזרה לו הנשימה".

עוד מספר קרליבך: כמה חודשים לאחר מכן, דובי רואה בעיתון יתד נאמן מודעה: "אני מחפש את הבחור שהציל אותי באסון מירון, מחפש לפגוש אותו ולומר לו תודה".

הם נפגשו בביתו של דובי בבית שמש, והדמעות פרצו מאליהן. ‏הבחור הניצול, נתן שמו, העניק לדובי תעודת הוקרה ומכתב מרגש: "במה יודו לך ההורים על הצלת בנם יחידם, האחיות, הסבתא, הדודים והדודות? במה יודו לך כל הדורות הבאים"? ‏אבא שבשמים, תודה שהצלת לנו את דובי, ואת הבחור היקר נתן".


המכתב המרגש

המכתב המלא: "‏לדובי הבחור היקר מאד. ‏ואילו פינו מלא שירה כים ‏ולשוננו רינה כהמון גליו, ‏אין אנחנו מספיקים להודות ‏על ליל החסדים והנפלאות. ‏כי כדאי הוא לסמוך על רשב"י בשעת הדחק, ‏את הלילה הזה לעולם לא נשכח, ‏וברגע של צרה ‏כשקוראים לרבי שמעון לעזרה ‏הוא שולח בחור בדמות מלאך גואל. ש"מה יהיה עלי" הוא לרגע אינו שואל, ‏שהרי כולנו אחים עם ישראל, ‏ומיד הוא מרים בחור למעלה לאפשר לו לנשום"

"‏וכמו בחלום. הוא עובר מיד ליד ומצליח להימלט מהמקום ‏"כל המציל נפש אחת מישראל". ‏במה יודו ההורים על הצלת במם יחידם, האחיות, הסבתא, הדודים והדודות? על חברים לישיבה, על חברותא שחזר איתם ללמוד? ‏וכל שרשרת הדורות שאותם הוא עתיד לבנות? ‏שלך דובי, כל הזכויות!!! ‏כי השכר עולך האמיתי שמור לך בעולמות עליונים, ‏כולנו תפילה, שאך טוב וחסד ירדפוך כל הימים".

אסון מירון תשפ"א פייסבוק מכתב יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד