י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרישת הח"כית ממרצ

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק"; באופוזיציה חוגגים

באופוזיציה יוצאים בחגיגות שמחה לאחר הודעתה של הח"כית ממרצ על פרישה מהקואליציה ושינוי מאזן הכוחות במשכן לטובת האופוזיציה. "כדאי הוא ר' שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק", צייצו ח"כים | אלי אבידר: "אכלנו את הדגים המסריחים וגורשנו מהעיר"

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק"; באופוזיציה חוגגים
סמוטריץ' ובן גביר צילום: Sraya Diamant/Flash90

באופוזיציה חוגגים את פרישתה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי מ'מרצ' שהודיעה לפני שעה קלה (חמישי) על פרישתה מהקואליציה, מה שמעניק לאופוזיציה ייתרון ברור ורוב להעביר את פיזור הכנסת.

בליכוד חגגו את ההודעה והבהירו כי אין לממשלה עוד רוב, וכבר מתכננים להביא בקרוב את החוק לפיזור הכנסת שיביא סוף ברור לממשלה בנט לפיד.

דרמה פוליטית: חברת הכנסת זועבי מ'מרצ' פורשת מהקואליציה

מי שהופתעו לשמוע על פרישת זועבי היו דווקא ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד שנפגשו באותה שעה לדיון על התקציב. גם יו"ר מרצ ניצן הורביץ
לא עודכן על ההודעה הצפויה.

באופוזיציה לא הסתירו את ההתרגשות. חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', מיכאלי מלכיאלי ועימיחי שיקלי צייצו: "כדאי הוא ר' שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק".

חבר הכנסת יואב קיש העביר מסר לחבריו בליכוד: "אסור לשתף איתם פעולה. הם מתפרקים. ‏נתנגד לכל הצעה שלהם. ‏נחזור במהרה ונעשה פי 100 יותר טוב".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) כתב: "בנט ולפיד ניסו למנות לקונסולית בשוחד פוליטי חברת כנסת המתנגדת לקיומה של המדינה היהודית, ובסוף גורשו מהעיר עם הדגים המסריחים".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין: "ממשלת החידלון והכישלון של בנט ולפיד הפכה היום לממשלת מיעוט בכנסת. בנט נכשל בכלכלה, בביטחון, בכל תחום. עכשיו ברור לכולם שהממשלה איבדה את זכות הקיום. אנחנו נחליף במהרה את הממשלה הרעה והכושלת הזאת בממשלה טובה למדינת ישראל ולאזרחי ישראל."

חבר הכנסת אלי אבידר, הראשון שמתייחס מהקואליציה לפרישה: "חודשים ארוכים שאני דורש להעביר את חוקי הנאשם. אמרתם 'יש זמן', 'למה עכשיו?', 'אנחנו יודעים מה לעשות', ותראו לאן הגענו. חברת כנסת ממרצ! מהצד שלנו! עומדת להחזיר את נתניהו. כמו שאמרתי: אכלנו את הדגים המסריחים, אבדנו את אמון הציבור וגורשנו מהעיר. אנחנו ניקח את זה מכאן".

ג'ידא רינאוי זועבי מרצ פרישה מפתיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד