י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המתווה הפך לכאוס

בעקבות הקריסה: המשטרה והמארגנים הודיעו על סיום ההילולה

למרות שהיה נראה כי המשטרה משתלטת על החגיגות במירון, בשעות האחרונות פרצו עימותים בין המשטרה למתפללים, שפרצו את המחסומים בהר. המשטרה איבדה שליטה והחליטה על סגירת הכניסה. בהמשך הודיעו המארגנים והמשטרה על סיום ההילולה | האוטובוסים נאלצו לשוב 

בעקבות הקריסה: המשטרה והמארגנים הודיעו על סיום ההילולה
ההמונים שפרצו המחסומים במירון צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

עימותים קשים פרצו היום (חמישי) בקבר הרשב"י במירון: אלפי המתפללים שהמתינו זמן ממושך במחסומים סמוך למתחם הקבר, התעמתו עם השוטרים והצליחו את המחסומים. כוחות המשטרה פעלו במקום בכוחות מתוגברים ואף נאלצו לחלץ ילדים מתוך ההמון. בעקבות המהומות, הוחלט על סיום ההילולה.

במהלך העימותים הצליחו כמה מאות בני אדם לפרוץ למתחם הציון. המשטרה ביצעה מעצרים, בין היתר של אב שהיה יחד עם ילדו הקטן.

במקביל, המשטרה הסירה את כל המחסומים שהיו בסביבות הקבר. לפי שעה המתחם פתוח ללא נוכחות משטרתית. במשטרה ציינו כי ההר סגור עד להחזרת השליטה על האירועים.

בעקבות הסגירה המוחלטת של ההר ע"י המשטרה, אלפי נוסעים תקועים בשעה זו בחום הכבד בחניונים שבאזור מירון. לפי שעה לא ברור מתי ההר ייפתח מחדש.

סיום ההילולה

ממטה ההסברה נאמר כי בעקבות חבלה מכוונת בתשתיות הבטיחות במתחם ציון קבר הרשב"י, אשר נגרם על ידי גורמים קיצוניים ואי יכולת להמשיך ולעמוד בכללי הבטיחות שנקבעו, הוחלט על עצירת התחבורה לציון הקבר וסיום ניהול ההילולה במתכונתה הנוכחית. הנ"ל למעט השוהים בחניונים הקרובים (עין הוזים ואליפלט) אשר ימשיכו למירון.

לדברי המארגנים, האוטובוסים בחניונים המרוחקים לא ימשיכו להר. אוטובוסים שטרם יצאו לכיוון מירון, לא יצאו לדרכם. עוד נמסר כי האפשרות לקיום אירוע הזיכרון לנספים באסון מירון תשפ״א, תיבחן בהתאם להמלצת גורמי המקצוע.

ממטה ההסברה נמסר כי "אנו מתנצלים בפני העולים הרבים על עוגמת הנפש שנגרמה בשל הקבוצה הקיצונית שבחרה להפר את הסדר הציבורי".

מהמשטרה נמסר כי לפני זמן קצר עשרות קיצונים פרצו לציון, שברו את המחיצות בין מתחם הגברים לנשים, זרקו את הגדרות בפרעות וסיכנו חיי אדם, נשים וטף. לפי המשטרה, השוטרים חילצו את הנשים והילדים מחוץ לציון ופועלים למנוע את דוחק וסיכון חיי אדם.

האירועים מתרחשים אחרי כמעט יממה שבה הצליחה המשטרה להימנע מאיבוד שליטה על האירועים, אולם נראה כי החום הכבד החל להשפיע על אלפי הממתינים במחסומים.

ל"ג בעומר משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 86 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד