י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הדרמה הפוליטית

לחץ על הח"כית לפרוש; בנט ביטל דיון חירום

בקואליציה מנסים לשכנע את חברת הכנסת זועבי שתחזור בה מהתפטרותה או לפחות שתתפטר מהכנסת ע"מ לא להפיל את הממשלה. משלחת של בכירי מרצ כבר עשו את דרכם לביתה של חברת הכנסת בנוף הגליל, אך נאלצו לשוב למרכז אחרי שהח"כית הפורשת ביטלה את הפגישה

לחץ על הח"כית לפרוש; בנט ביטל דיון חירום
בנט והורוביץ צילום: MOTI MILROD/POOL

הדרמה הפוליטית שמסמנת את סוף דרכה של הממשלה הכניסה את הקואליציה לטלטלה. בעוד נעשים מאמצים לשכנע את ח"כ ג'ידא זועבי למנוע את הפלת הממשלה, ראש הממשלה בנט מכנס דיון חירום.

בקואליציה פונים אל חברת הכנסת זועבי ומבקשים ממנה לשקול מחדש את התפטרותה. הם מבקשים ממנה כי אם תחליט שאינה יכולה יותר לכהן בקואליציה אז עדיף שתפרוש לגמרי מהכנסת כדי לא להכשיל את המשך קיום הממשלה.

"אני יודעת שלא הגעת לפוליטיקה בשביל להיות זאת שחתומה על הקמת ממשלה שמרנית קיצונית", פנתה אל זועבי חבר הכנסת אפרת רייטן מרום, "במידה ולא החלטת להצטרף לליכוד - אני מציעה לך בחום להתפטר ולהמשיך את המאבקים שלך מחוץ לכנסת".

יו"ר מרצ השר ניצן הורביץ פועל אף הוא לשכנע את חברת הכנסת זועבי לחזור בה מהודעת הפרישה, משלחת של בכירי מרצ כבר עשו את דרכם לביתה של חברת הכנסת בנוף הגליל, אך נאלצו לשוב למרכז אחרי שהח"כית הפורשת ביטלה את הפגישה.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע יכנס הערב בקריה בתל אביב את חברי סיעת 'ימינה' לדיון חירום בעקבות המצב, הח"כית הפורשת עידית סילמן שהשתתפה בישיבות הקודמות לא הוזמנה לדיון. לאחר מכן הודיעו בימינה כי ביטלו את הדיון המיוחד.

ג'ידא רינאוי זועבי נפתלי בנט מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד