י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אלו הצעדים שהם מתכננים

הרופאים מאיימים: נמשיך להשבית את המערכת

לאחר סיום השביתה בת יממה בעקבות האלימות כלפיהם, בהסתדרות הרפואית מאיימים כי ימשיכו בשביתה אם לא תהיה התקדמות אמיתית ביישום תקנות וצעדים לאבטחת הצוותים הרפואיים בעוד שבוע. הצעדים שיכללו השביתה: הפסקת העבודות, מחאות ושביתות אזוריות

הרופאים מאיימים: נמשיך להשבית את המערכת
מחאת הרופאים שביתה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המחאה נגד האלימות בבתי החולים נמשכת. בהסתדרות הרפואית מאיימים הערב (חמישי) להמשיך את השביתה, אם דרישותיהם לא יתקיימו. כך דווח ב'כאן 11'.

בהסתדרות הרפואית אומרים כי אם לא תהיה התקדמות אמיתית ביישום תקנות וצעדים לאבטחת הצוותים הרפואיים בעוד שבוע, הם ימשיכו להשבית את המערכת בכמה צעדים, לאחר שקיימו היום שביתה בת יממה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופסור ציון חגי מפרט את הצעדים שבהם ינקטו הרופאים אם הדרישות לא יתקיימו, בהם השבתות אזוריות של מערכת הבריאות, הפסקות עבודה ומחאות עד שתגיע תוספת שוטרים, אותה הם דורשים מיידית.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר בראיון לרשת ב' כי ידרוש בממשלה להציב נקודות משטרה בחדרי מיון בבתי החולים: "אין מספיק אכיפה, מאבטחים הם לא שוטרים. אנחנו מעלים את שכר המאבטחים, אבל צריך גם יותר שוטרים ושיוגשו כתבי אישום. בשנה האחרונה מקרים קשים של התפרעויות וונדליזם - לא הוגש אפילו כתב אישום אחד".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, נאמה בעצרת מחאה בבית החולים שיבא בתל השומר והתייחסה גם לאיומים כלפיה. "הכי קל וזה להצמיד לי בחזרה מאבטח", אמרה.

"החלה מסכת איומים הטרדות כלפי הילדים שלי. לא אפסיק לעשות את העבודה שלי, גם הרופאים במיון או בטיפול נמרץ לא יפסיקו, אבל המדינה צריכה לשים לזה סוף".

הסתדרות רפואית בתי חולים שביתת רופאים תקיפת צוות רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד