כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בשל הקושי להגיע למירון

אלפים השתתפו באירועי ל"ג בעומר במערת המכפלה • צפו

בשל הקושי להגיע השנה למירון, רבים השתתפו בהדלקה המסורתית של ארגון "הכנסת אורחים חברון" במערת המכפלה, בתהלוכה הגדולה של חב"ד - חברון ו"בהדלקת האדמור הרש"ב זצ"ל" | צפו

אלפים השתתפו באירועי ל"ג בעומר במערת המכפלה • צפו
ההדלקה בחברון צילום: הכנסת אורחים חברון

אלפי אנשים השתתפו השבוע בהדלקה המסורתית בל"ג בעומר במערת המכפלה שבמירון, בשל הקושי להגיע השנה להילולת הרשב"י שבמירון לאור המגבלות.

בהדלקה המרכזית המסורתית של הכנסת אורחים חברון במערת המכפלה כובד הרב נחום נריה בנו של הרב משה צבי נריה זצ"ל שבהתרגשות סיפר על הקשר המיוחד של אביו הגדול לרשב"י ולציון של רשב"י. אחרי שכידוע הרב נריה זצ"ל חידש את העלייה למירון בז' אדר, לאחר מלחמת השחרור.

יצויין כי הרב משה צבי נריה זצ"ל גם תיקן ניגון מיוחד לרשב"י שהיום מושר בכל בתי הספר וגני הילדים.

לאחר הדלקת מדורת השמן ע"י הרב נריה החלו ריקודים ברחבת מערת המכפלה. הכנסת אורחים חברון "פתחה שולחן" כמנהגה לאורך ימות השנה, על האש, שתיה, לצד גלידות ושאר מטעמים.

בנוסף, אחרי 61 שנה, החליט מוסא ברלין השנה להגיע עם כל הצוות שלו ולנגן במקום במירון - ליד מערת המכפלה. הקהל היה בהתרוממות הנפש כאשר מאות שרו ורקדו עד השעה 3 לפנות בוקר ומוסא ברלין סיפר על החוויות שעברו במשך השנים במירון.

באירועים השתתפו גם חיילים רבים, מ"מ ראש מועצת קריית ארבע. מנכ"ל הכנסת אורחים חברון ישראל ברמסון, שאירגן את האירועים במערת המכפלה אמר שהעלייה הגדולה בכמות המשתתפים היא סימן לשנים הבאות. להערכתו, כל שנה האירוע יגדל: "מי שהיה אתמול באירועים והרגיש את החשמל באוויר לא יפסיד אותו כל שנה".

ברמסון הודה לכוחות הביטחון צה"ל מג"ב והמשטרה שאבטחו את כל האירועים שעברו בסדר ושקט מופתי. ברמסון גם הודה למנהלת מערת המכפלה וליוסי דיין ראש המועצה הדתית שסייעו לקיומם של האירועים.

חברון לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד