י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בימינה מכחישים ותוקפים

מאחורי הגב של בנט: המגעים של טיבי ולפיד

שר החוץ מנהל משא ומתן עם חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת לשיתוף פעולה, ללא ידיעת ראש הממשלה. אחת הדרישות שלפיד פועל לקיים: מימון ב-200 מיליון לכבישים בכפרים ובישובים הערבים | ימינה מכחישה למרות שבנט לא ידע על המגעים: "הממשלה לא תישען על הרשימה המשותפת בשום סיטואציה"

מאחורי הגב של בנט: המגעים של טיבי ולפיד
אחמד טיבי ואיימן עודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, מנהל מגעים עם אחמד טיבי מ'הרשימה המשותפת', ופועל לקיים את דרישותיו בתמורה לשיתוף פעולה בכנסת - ללא ידיעת ראש הממשלה בנט. כך דווח ב"כאן 11".

בקואליציה מאבדים ככל שחולף הזמן את הרוב בכנסת, ולפיד, שעוד רוצה לכהן כראש ממשלה כפי שהובטח ברוטציה עם בנט, מנהל מגעים עם טיבי מהמשותפת, מי שהיה עד לא מזמן קו אדום גם עבורו.

את המגעים מנהלת המנכ"לית של משרד רה"מ החליפי, נעמה שולץ, והיא מקדמת את מילוי דרישותיו. בין הדרישות שלו: מימון 200 מיליון שקל למימון כבישים בכפרים ובישובים הערבים.

שולץ פועלת לאחרונה מול משרד התחבורה ומול משרד האוצר כדי לאשר את הבקשה. ב"ליכוד" תקפו בתגובה: "חברי ימינה, איך אתם מאפשרים לבנט להמשיך במכירת החיסול של ישראל לידי תומכי טרור? הגיע הזמן לעשות מעשה ולהפיל את הממשלה המסוכנת הזאת".

זמן קצר לאחר מכן, בימינה הוציאו הכחשה, למרות שלפי הפרסום בנט כלל לא ידע על המגעים ובטח שלא חבריו למפלגה. "הממשלה לא תישען על הרשימה המשותפת בשום סיטואציה, ואין מולם הסכמים כלשהם. הפרסום הנ״ל אינו אמת", טענו.

הם תקפו את האופוזיציה: "מבחינת ציר בן גביר-ביבי כל בית ספר או מתנ״ס שממילא עומד להיבנות נחשב "הסכם כניעה לערבים". נתניהו, גפני ובן גביר הם שמשתפים פעולה עם טיבי ועודה כדי להפיל את חוק 'ממדים ללימודים'. לא נאפשר להם זאת".

מלשכת לפיד נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל פועלת בימים אלה לשיקום תשתיות שהוזנחו בכל רחבי הארץ. זוהי עבודתנו ולהבדיל מהממשלות הקודמות אנחנו גם מבצעים אותה".

מלשכת טיבי נמסר בתגובה: "ח"כ טיבי וראשי רשויות העלו דרישה זאת בוועדת כספים. טיבי שלח פנייה לשרת התחבורה מיכאלי מזמן. לא קשור בקואליציה-אופוזיציה. זה היה לפני מספר שבועות, עוד לפני המשבר הקואליציוני".

אחמד טיבי נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד