י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגרי"ג שלח דברי חיזוק

ב'מעלות חיים' סיימו סדרי מועד ונזיקין לזכרו של שר התורה

שמחת סיום סדר מועד ונזיקין התקיימה בהיכל ישיבת 'מעלות חיים' בשכונת בית וגן בירושלים בל"ג בעומר. תלמידי הישיבה זכו למעמד מרומם בראשות ראשי הישיבה וכן הגר"ע אויערבך והגרמ"י שלזינגר שבאו להשתתף. במעמד צפו בדברי החיזוק מפי ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין

ב'מעלות חיים' סיימו סדרי מועד ונזיקין לזכרו של שר התורה
סיום בישיבת מעלות חיים צילום: באדיבות המצלם

בהתרגשות רבה נערכה בישיבת 'מעלות חיים' (מעוז חיל) בשכונת בית וגן בירושלים העומד בראשות הגאון רבי אהרן פרנק מעמד שמחת סיום סדרי מועד ונזיקין שנלמדו ע"י תלמידי הישיבה לע"נ מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.

קודם המעמד ביקר ראש הישיבה הגר"א פרנק במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לשמוע דברי חיזוק עבור הבחורים הדברים הוקרנו במהלך המעמד, הגרי"ג אמר "לא צריך לחשוב להיות גדול בתורה אלא ללמוד ואז כך נהיים גדולי תורה".

בסעודה השתתפו ראש הישיבה ורבני הישיבה לצד הגאון רבי עזריאל אויערבך רב השכונה שטרח להגיע על אף חולשתו ואף נשא דברים קצרים, בדבריו הזכיר קושיית אביו מרן הגרש"ז זצ"ל על מה שאמרו חז"ל קשה סילוקם של צדיקים כשריפת בית אלוקינו, וקשה מדוע א"כ על חורבן ביהמ"ק אנו מתאבלים 2000 שנה ואילו על מיתתן של צדיקים רק שנה אחת, ותירץ הגרשז"א שלבית המקדש אין תחליף אחר, משא"כ למיתתן של צדיקים שאמרו וזרח השמש ובא השמש שגם כשצדיק מסתלק מן העולם יכולים להשלים ע"י הזרחת שמש חדשה, וכמו"כ כאן התפקיד של הבחורים הוא למלאת את החלל אחרי פטירת האי גאון וקדוש מרן הגר"ח.

בהמשך הגיע חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי משה יהודה שלזינגר ראש ישיבת קול תורה שמסר דברי ברכה קצרים.

כמו"כ נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי אהרן פרנק שדיבר על המסורת המיוחדת של הישיבה, ואמר "הייתי רוצה לראות שהבחורים ימשיכו את המסורת של הישיבה בלימוד המבוגרים עם הצעירים, וששיעור ב' של עכשיו ילמדו עם שיעור א' שיבוא שנה הבאה וכן הלאה בע"ה".

לאחמ"כ התקיימה הדלקה לכבוד התנא רשב"י בשירים וריקודים, הבחורים יצאו בהרגשה מרוממת ובתחושת חיזוק והתעלות להמשך הזמן והכנה למתן תורה.

מעוז חיל סיום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד