י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אחוזי התמיכה צוללים

שנה וחצי בתפקיד: ביידן בשפל חסר תקדים

פחות מחצי שנה לפני בחירות האמצע, סקר חדש מראה כי רק 39% מהאמריקנים מרוצים כעת מתפקודו של הנשיא, וכשני שליש מודאגים מהמדיניות הכלכלית ומהסיוע הרב לאוקראינה. בקרב הדמוקרטים: ירידה באחוזי המאמינים כי ארה"ב צועדת בכיוון הנכון

שנה וחצי בתפקיד: ביידן בשפל חסר תקדים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

צרות לביידן. 5 חודשים לפני בחירות האמצע בארצות הברית, וסקר חדש שפורסם בסוף השבוע מראה על צניחה גדולה בשיעורי התמיכה של הנשיא ה-46 מהמפלגה הדמוקרטית.

לפי סקר שפורסם בסוכנות הידיעות AP, רק 39% מהאזרחים בארה"ב מביעים שביעות רצון מתפקודו של ג'ו ביידן, שנה וחצי לאחר שנבחר. בין הנושאים העיקריים שמטרידים את האמריקאים הוא המצב הכלכלי של המדינה החזקה בעולם.

רק שניים מכל עשרה אמריקנים סבורים כעת כי ארה"ב צועדת בכיוון הנכון או שמצבה של הכלכלה האמריקנית טוב, ירידה של כ-10% מהחודש שלפני כן.

גם בתוך המפלגה הדמוקרטית ביידן לא זוכה לתמיכה, וכיום רק 33% מהדמוקרטים סבורים נכון להיום שארה"ב צועדת בכיוון הנכון, לעומת 49% באפריל. בנוסף בקרב הדמוקרטים רק 73% שבעי רצון מתפקודו.

הסקר מגיע בזמן רע למפלגה הדמוקרטית, לקראת בחירות האמצע שייערכו בעוד פחות מחצי שנה, בהן יבחרו האמריקנים את נציגיהם בקונגרס והמפלגה הדמוקרטית עשויה להפסיד בהן את הרוב, הן בסנאט והן בבית הנבחרים.

ג'ו ביידן המפלגה הדמוקרטית בחירות אמצע סקר שביעות רצון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד