י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יתמודדו מול חומה"

חברות רוסיות מעדיפות את איחוד האמירויות על איראן

חבר בלשכת המסחר רוסיה-איראן בטהראן, אמר כי משקיעים רוסים מעדיפים את איחוד האמירויות הערביות ומדינות אחרות על פני איראן לצורך השקעות. "המשקיעים מבינים שהם יתמודדו מול חומה"

חברות רוסיות מעדיפות את איחוד האמירויות על איראן
ג'ליל ג'אלאליפר צילום: Iran international

ג'ליל ג'אלאליפר, חבר מועצת המנהלים בלשכת המסחר רוסיה-איראן, אמר לערוץ האיראני ILNA בטהרן כי איראן לא הצליחה "למשוך אפילו משקיע אחד". הוא הסביר כי משקיעים רוסים "חוקרים את התנאים הפנימיים באיראן" ומגיעים למסקנה "שלא מדובר בסביבה מסבירת פנים". הוא הוסיף כי "המשקיעים מבינים שהם יתמודדו מול חומה" באיראן.

במקום זאת, ג'אלאליפר טען כי 50-60 חברות רוסיות נרשמות באיחוד האמירויות מדי יום, בעוד שבאיראן מכשולים בירוקרטיים מרחיקים זרים מלפתוח כל משרד או חברה בת. "ביורוקרטיה גדולה מופקדת על אישור שמות שהבעלים בוחרים לחברות שלהם, וזה כשלעצמו מספיק כדי להבריח כל משקיע זר" אמר. עוד אמר כי מאז הפלישה לאוקראינה, הסחר בין רוסיה לאיראן כנראה הוכפל, אך הדגיש כי ההיקף זניח בהשוואה לסחר הכולל של רוסיה

חבר לשכת המסחר אמר עוד, כי ממשלת איראן דורשת שורה של מסמכים להעברת סחורות מאזור כלכלי חופשי אחד לאחר במדינה. "הבירוקרטיה הזו מיותרת לחלוטין מכיוון שהסחורה אינה מיועדת לשוק המקומי של איראן. היא מעכבת את המטרה המוצהרת של המדינה להפוך למרכז מעבר באזור, במיוחד עבור רוסיה על רקע המלחמה באוקראינה".

התקשורת האיראנית, פוליטיקאים ופרשנים לשעבר הדגישו בימים האחרונים את העובדה כי רוסיה לוקחת מאיראן נתח שוק של יצוא נפט ופלדה, בעוד שהממשלה בטהרן טוענת כי יש יתרונות של קשרים מורחבים עם מוסקבה ובייג'ין. אך בפועל הרוסים משקיעים באיחוד האמירויות. ערוץ הטלוויזיה Iran International דיווח, כי סין העבירה את יבוא הנפט שלה מאיראן לרכישות של נפט רוסי. זוהי תפנית מדאיגה אצל טהראן, אשר על רקע הסנקציות על יצוא הנפט של ארה"ב, היא תלויה במידה רבה בסין כקונה, אך סין החליטה לקנות מרוסיה.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי יצוא הנפט הגולמי של איראן לסין ירד בחדות מאז תחילת מלחמת אוקראינה, בייג'ין מעדיפה נפט רוסי בהנחה גדולה, והותירה כמעט 40 מיליון חביות נפט איראני מאוחסנות במכליות בים באסיה שמחפשות קונים.

איראן רוסיה איחוד האמירויות השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד