י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אין לממשלה מנדט"

רגע לפני ההכרעה: הח"כים הגיעו לביקור בחומש

עשרה חברי כנסת של שדולת ארץ ישראל בראשות ח"כ יואב קיש וח"כ אורית סטרוק עלו הבוקר יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן לחומש ודרשו: לא לפנות את הישיבה. יוסי דגן: "אין לממשלה מנדט לפנות את חומש"

רגע לפני ההכרעה: הח"כים הגיעו לביקור בחומש
ריקודים בחומש צילום: ישיבת אלון מורה

הלחץ על הקואליציה גובר. ארבעה ימים לפני העברת תשובת המדינה לבג"ץ בנושא חומש, עשרה חברי כנסת משדולת א"י מ-4 סיעות: ליכוד, ימינה, ציונות הדתית וש"ס, עלו לחומש יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון לדרוש שישיבת חומש לא תפונה, וכי תשובת המדינה תהיה בהתאם.

חברי הכנסת שהגיעו הם: יואב קיש, אורית סטרוק, עידית סילמן, יולי אדלשטיין, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, עמיחי שיקלי, יוסי טייב, אופיר סופר ושמחה רוטמן.

ביום חמישי הקרוב צפויה המדינה להשיב לבג"ץ בנושא חומש, מה שמעורר מתיחות רבה. תשובה זו עלולה להיות הגורם שיביא לעקירת הישיבה או להשארתו במקום.

העלייה מתקיימת גם על רקע העלאת חוק ביטול ההתנתקות ביום רביעי הקרוב בכנסת. את הסיור במקום הובילו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יחד עם שדולת ארץ ישראל הכנסת בראשותם של ח"כ יואב קיש (ליכוד) וח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית). במהלך הביקור פגשו חברי הכנסת את תלמידי הישיבה ואת ראש הישיבה הרב אלישמע כהן.

הח"כים בחומש. צילום: שדולת ארץ ישראל

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן אשר מוביל כבר שנים רבות את המאבק למען החזרה ליישובי צפון השומרון, ומגורש בעצמו מהישוב שא-נור, הודה לחברי הכנסת שהגיעו על תמיכתם בישיבת חומש ובביטול החוק.

לדברי דגן: "אין לממשלה מנדט לפנות את חומש, הממשלה הזו תתחלף, ואנחנו נשמור על חומש עד שנביא להחלפתה. הרוב הגדול בעם ובכנסת לא רק שמתנגד לפינויים האכזריים ולפרס לטרור שהממשלה הזאת מנסה לתת לאחר רצח יהודה דימנטמן הי"ד".

רוב העם ורוב חברי הכנסת דורשים להחזיר את חומש מחדש, הגרוש היה טעות, פשע ואיוולת ברור לכולם שצריך לתקן אותו ואנחנו הגענו לכאן, קבוצה גדולה של ח"כים המייצגים את רוב בית המחוקקים של מדינת ישראל, בחיבוק ובהצדעה לחלוצי ישיבת חומש בראשותו של הרב אלישמע כהן, באמירה ברורה שאת הטעות של הגירוש צריך לתקן".

עוד אמר דגן, "פעם ראשונה בתולדות המדינה, שאחרי רצח המדינה נלחמת בקורבנות, בחבריו של הנרצח, במקום להילחם במי שרצח. הרדיפה כנגד הישיבה חייבת להיפסק. אנחנו מאוחדים בדרישה מהממשלה- הסירו את ידיכם מחלוצי ישיבת חומש, ובנו את הישוב הזה מחדש".

חה"כ יואב קיש, יו"ר שדולת א"י אמר כי, "פינוי חומש הוא קו אדום. שדולת ארץ ישראל הגיעה הבוקר לחומש כדי לחזק את ידי המתיישבים החלוצים ולומר באופן ברור: פינוי חומש הוא התקפלות בפני הטרור. אסור לחזור על הטעות של ההתנתקות - ויתורים ונסיגות מחלישות את ביטחון ישראל".

יו"ר שדולת א"י בכנסת ח"כ אורית סטרוק אמרה: "באנו לחומש לומר בקול צלול וברור: אין לממשלה מנדט לפנות את חומש. שדולת א"י בכנסת מייצגת את הרוב הברור והמוחלט של חברי הכנסת, הרוב הימני שגם תמך בהצעת החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון".

יו"ר הקואליציה הפורשת ח"כ עידית סילמן: "פגיעה בישיבה, בלומדי התורה, בזכרו של יהודה הי״ד ובהתיישבות - תהיה אסון לעם ישראל וניצחון נוסף לאויבינו שיודעים כנראה יותר טוב מאיתנו - התורה והארץ הם מקור הכוח של העם היהודי. אני מצפה שחברי בימינה לא יתנו יד לפינוי הישיבה ושינוי הסטטוס קוו בחומש, כפי שהתחייבו".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ': "ממשלת ישראל איבדה את הרוב בציבור ובכנסת ואין לה הלגיטימציה לפנות את חומש ולפגוע בהתיישבות. הרוב בעם ישראל נמצא עם גיבורי חומש וביום רביעי הגיע הזמן שגם חברי הקואליציה יצביעו בעד עמדת הרוב לביטול את חוק ההתנתקות".

יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ יולי אדלשטיין אמר כי, "עלינו הבוקר לסיור נוסף בחומש, שמאוימת לא רק על ידי הממשלה, אלא גם על ידי אנרכיסטים מהשמאל הקיצוני. מי שאינו מבין כי חזרה להתיישבות קבע חזקה ויציבה בצפון השומרון הוא אינטרס בטחוני ואסטרטגי עבור מדינת ישראל - אינו שם את טובת מדינת ישראל בראש מעייניו. התעצמות הטרור בצפון השומרון חייבת לקבל מענה מיידי - הן ברמה הצבאית והן ברמה האסטרטגית. אנחנו כאן כדי לעשות את מה שממשלת בנט ולפיד לא יכולה לעשות - לשמור על מדינת ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בסיור שדולת ארץ ישראל לחומש: "אין כמו לחזור הביתה לחומש. הגענו לחומש במסגרת סיור שדולת ארץ ישראל עם ראש המועצה יוסי דגן. סיור חשוב ביותר, אבל לא פחות חשוב שבנט יקיים את הבטחות הבחירות שלו, לפחות בנושא הזה. בהרבה הבטחות בנט שיקר וכיזב, לפחות בנושא הזה "לחזור הביתה לחומש", אין שום סיבה שלא נעשה את זה".

ח"כ בן גביר הוסיף: "המקום אינו מיושב, אף אחד לא מגיע ונכנס וכולם יודעים שמדינת ישראל היא בעלת הבית, צריך לחזור לחומש".

שדולת ארץ ישראל חומש אורית סטרוק יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד