י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההגבלות הוסרו

בית המשפט: קריאת 'שמע ישראל' בהר הבית - אינה עבירה פלילית

יהודים יכולים לקרוא 'שמע ישראל' ולהשתחוות בהר הבית, כך קבע היום בית משפט השלום בירושלים בפסיקה דרמטית | בית המשפט קיבל את ערר ארגון 'חוננו' וביטל את המגבלות על נערים שהשתחוו וקראו 'שמע ישראל' - וקבע כי הם לא עברו כל עבירה | מזכירות הממשלה מפרסמת הבהרה

בית המשפט: קריאת 'שמע ישראל' בהר הבית - אינה עבירה פלילית
חרדים בהר הבית צילום: מטה ארגוני המקדש והר הבית

בית המשפט השלום בירושלים הורה היום (ראשון) על ביטול ההרחקות והתנאים המגבילים שניתנו למספר נערים יהודים לאחר שהשתחוו וקראו 'שמע ישראל' בשטח הר הבית. בהחלטתו ציין השופט ציון סהראי: "לטעמי, לא ניתן לומר שהשתחוות ואמירת קריאת שמע - בנסיבות התיק שבפני - מקימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, כפי שמחייב החוק. קשה להלום מצב ובו קריאת "שמע ישראל" בהר הבית תהווה עבירה פלילית של מעשה העלול להביא להפרת השלום".

ההחלטה התקבלה במסגרת ערר אותו הגיש עו"ד נתי רום, מטעם ארגון חוננו, כנגד תנאי השחרור שהטילה המשטרה על הנערים.

בהחלטה הדרמטית, ציטט השופט את מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, שאמר לאחד מכלי התקשורת כי הר הבית פתוח וכי משטרת ישראל מאפשרת לכל מי שהגיע להתפלל בהר לקיים את פולחן הדת. "בנסיבות אלה, הצהרה פומבית של מפכ"ל המשטרה, ממנה עולה בבירור ובפירוש כי כל תושבי המדינה (והשטחים) רשאים לעלות להר הבית ולקיים את פולחן דתם, כשמה כן היא קוראת לכל מי שחפץ בכך לעשות כן", כתב השופט בהחלטתו.

"התנהגות העוררים נעשית בהתאם לקריאתו הפומבית של מפכ"ל המשטרה ובהתאם לחוק השמירה על המקומות הקדושים, ולא ניתן להחשידם בביצוע עבירה פלילית בשל כך", קבע השופט סהראי.

עו"ד נתי רום שהגיש את הערר מטעם ארגון חוננו, בירך על החלטת בית המשפט: "אנחנו שמחים מאוד על החלטת בית המשפט. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תתחיל לאכוף ולעצור מתפרעים ואנשים שעוברים על פשעים בירושלים, ולהגן על תושבי העיר, ותפסיק להתעסק בבעיות אזוטריות תוך כדי הפרה בוטה של חופש הדת של היהודים בהר הבית".

"משטרת ישראל יודעת כי לא מדובר בעבירה פלילית ולכן היא מנסה לטפול על עולי הר הבית כל מיני עבירות שונות ומשונות. אנחנו שמחים על החלטת בית המשפט הברורה. והגיע הזמן שמשטרת ישראל תתעשת ותפסיק להיטפל באופן גזעני לעולים היהודים בהר הבית", אמר עו"ד רום.

ממזכירות הממשלה נמסר בתגובה להחלטת השופט: "אין ולא מתוכנן שינוי בסטטוס קוו בהר הבית. החלטת בית משפט השלום עוסקת אך ורק בעניין התנהגות הקטינים שהובאה בפניו, ואין בה קביעה רוחבית בעניין חופש הפולחן בהר הבית. ביחס לתיק הפלילי הספציפי עליו מדובר, נמסר לממשלה כי המדינה תגיש ערר לבית המשפט המחוזי".

הר הבית עבירה פלילית שמע ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד