י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על רקע החיסול

דיווח באיראן: נתפסה חוליית ריגול ישראלית

באיראן מדווחים על מעצר של חוליית מרגלים ברשת ישראלית. לטענת האיראנים, השלטונות חשפו רשת ריגול ישראלית, וכולם נעצרו בידי משמרות מהפכה. לא נמסרו פרטים נוספים

דיווח באיראן: נתפסה חוליית ריגול ישראלית
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

על רקע החיסול היום (ראשון) לאור יום  של חבר משמרות המהפכה בטהרן בירת איראן, השלטונות הודיעו כי עצרו חברי חוליית מרגלים שהשתייכו לרשת ישראלית. בדיווחים באיראן לא פורסם היכן הם נעצרו או פרטים על זהותם.

הדיווח מגיע על רקע חיסולו של בכיר המשתייך לכוח קודס, ששירת בעבר בסוריה. שמו של המחוסל חסן סיאד חודאיארי, לפי הדיווחים הוא נורה ע"י שני אנשים שהיו רכובים על אופנוע, בעת שהיה ליד ביתו בטהרן, המתנקשים ברחו מהזירה.

משפחתו של המחוסל מתאבלת על מותו ליד הרכב בו נורה.

משמרות המהפכה הגיבו לחיסול ואמרו כי "פעולת טרור פלילית שקשורה למרכיבי היהירות העולמית". בהודעה שמצוטטת בכלי התקשורת האיראנים נמסר כי מדובר ב"התנקשות בקולונל חסן סיאד חודאיארי, שנרצח בפעולת טרור נגד משמרות המהפכה וגורמים שמזוהים עם "יהירות עולמית". הדוברות של משמרות המהפכה מוסיפה כי ההתנקשות התרחשה באחת הסמטאות המרכזיות בטהראן - רחוב מוג'הדין איסלאם במזרח העיר. בהצהרה נאמר כי רשתות המודיעין הישראליות "עסקו בגניבה ופגיעה בנכסים ציבוריים ופרטיים, בחטיפה ובקבלת הודאות בכפייה".

עוד נאמר כי "הקולונל היה יעד לפשע טרור, נגד המהפכה וגורמים המזוהים עם יהירות העולמית" כך נכתב. במקביל, העיתון הכוויתי אל-קבס מדווח כי ההרוג היה מפקד בולט בשורות משמרות המהפכה, ושימש בעבר עוזר למפקד כוח אל-קודס הקודם, קאסם סולימאני. עוד מעריך אל-קבס כי חיסולו נחשב לפירצה הביטחונית הגדולה ביותר באיראן, לאחר חיסולו של בכיר הגרעין האיראני מוחסן פרחיזאדה.

המחוסל.

הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות', יוסי יהושוע דיווח, כי הבכיר האיראני שחוסל היה אחראי על פעולות טרור נגד יעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם שחלקם סוכלו על ידי ישראל באמצעות המוסד.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' האירוע התרחש היום בסביבות השעה 16:00 באחת הסמטאות הצדדיות בעיר טהרן. ההתנקשות התרחשה ברחוב מוג'הדין-א-איסלאם בטהרן, מחוץ לביתו של הגבר ששהה בתוך רכבו, כאשר עמד להיכנס לביתו. האיראנים מדווחים כי כוחות המשטר פתחו במצוד אחר היורים.

איראן משמרות מהפכה טהרן חיסול ממוקד חיסול באיראן חסן סיאד חודאיארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד