י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השתלחות פרועה

השר נגד החלטת השופט: טיפש אחד שורף יער שלם

השר לשיתו"פ אזורי מסיעת 'מרצ', תוקף את החלטת שופט ביהמ"ש השלום, כי קריאת שמע בהר הבית אינה עבירה פלילית. "מספיק טיפש אחד כדי לשרוף יער שלם וכדי לעצור את התבערה" כתב השר שקרא ליועמ"שית לממשלה לבטל את ההחלטה | מזכירות הממשלה מרגיעה

השר נגד החלטת השופט: טיפש אחד שורף יער שלם
בית המשפט המחוזי בי-ם. אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

בעקבות פסיקת שופט בית המשפט בירושלים, ציון סהראי, לאפשר 'קריאת שמע' בהר הבית, השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסוואי פריג' מ'מרצ' תוקף בבוטות את ההחלטה ואת השופט אותו הוא מכנה "טיפש".

בציוץ ברשת הטוויטר כתב השר מ'מרצ', "ההחלטה לאפשר את הפרת הסטטוס קוו במתחם אל אקצא, איננה רק שגויה, אלא גם חסרת אחריות ומסוכנת".

"מספיק טיפש אחד כדי לשרוף יער שלם וכדי לעצור את התבערה", הוסיף פריג' שקרא ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, לפעול לביטול ההחלטה, "על היועמ"ש והפרקליטות לערער על ההחלטה ולבקש את דחיית יישומה. לפני שנמצא את עצמנו במערבולת אלימות כתוצאה משיגעון גדלות של שופט שלום אחד".

כזכור, בהחלטת השופט סהראי הוא כתב: "לטעמי, לא ניתן לומר שהשתחוות ואמירת קריאת שמע - בנסיבות התיק שבפני - מקימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, כפי שמחייב החוק. קשה להלום מצב ובו קריאת "שמע ישראל" בהר הבית תהווה עבירה פלילית של מעשה העלול להביא להפרת השלום".

ממזכירות הממשלה נמסר בתגובה להחלטת השופט: "אין ולא מתוכנן שינוי בסטטוס קוו בהר הבית. החלטת בית משפט השלום עוסקת אך ורק בעניין התנהגות הקטינים שהובאה בפניו, ואין בה קביעה רוחבית בעניין חופש הפולחן בהר הבית. ביחס לתיק הפלילי הספציפי עליו מדובר, נמסר לממשלה כי המדינה תגיש ערר לבית המשפט המחוזי".

ח״כ משה ארבל מש"ס הגיב לדברי השר ואמר: "ההשתלחות הפרועה של השר עיסאוי פריג׳ כנגד בית המשפט צריכה להדיר שינה מעיני כל מי ששלטון החוק יקר לליבו. אני קורא ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ לדרוש ממנו לחזור בו מדבריו. הדרך להתנגד לפסק דין עוברת בערעור כדין ולא בזריקת רפש מטעם שר בממשלה על מערכת המשפט ופגיעה ביסודות הדמוקרטיה".

נזכיר כי ח"כ דודי אמסלם מ'הליכוד' תקף לפני כחצי שנה בחריפות מעל דוכן הכנסת את שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, בעקבות החלטתו שלא לקבל עתירה שהגיש לבג"ץ ואמר: "אם הוא לא שתה איזה בקבוק ויסקי לפני שכתב (את ההחלטה - א.ק.) אל תקראו לי דודי", כך אמסלם.

דבריו עוררו סערה רבתית, כאשר נשיאת העליון, השופטת אסתר חיות, פרסמה גינוי נגדו, כמו גם יו"ר הכנסת מיקי לוי שהתנער מהדברים וגינה אותם. גם התקשורת חגגה על כך ימים ספורים וגינתה את אמסלם על הדברים.

שמע ישראל הר הבית עיסאווי פריג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד