י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כ"עיקרון" או יחכה לרוב

בן גביר התייעץ עם חב"ד: יעלה את ההצעה להצבעה?

בצל ההתנגדות העזה בקרב חלקים ב'ליכוד', הח"כ מסיעת 'הציונות הדתית' נועד עם מזכיר בית הדין הרבני של חב"ד בנוגע להצעת החוק שלו לתיקון חוק השבות - ודן איתו באפשרות לעלות אותה כ"עיקרון", או לחכות להשגת רוב בעקבות החשש שאם תיפול לא יוכל לעלות אותה במשך חצי שנה

בן גביר התייעץ עם חב"ד: יעלה את ההצעה להצבעה?
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת איתמר בן גביר נועד הערב (ראשון) עם מזכיר בית הדין של רבני חב"ד, הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי ודן איתו על הצעת החוק שלו לתיקון חוק השבות, שהאופוזיציה מתנגדת לה.

יו"ר 'עוצמה יהודית' הודיע על כוונתו לפני כחצי שנה לעלות להצבעה הצעה לתיקון חוק השבות, אך הוא בעקבות התנגדות ב'ליכוד' הוא דחה את ההצבעה. לאחרונה, בעקבות ערעור היציבות של הקואליציה, הוא מנסה לקדם את ההצעה שוב, אך עדיין נתקל בקשיים מצד מפלגתו של בנימין נתניהו.

בן גביר בפגישה עם ירוסלבסקיבן גביר בפגישה עם ירוסלבסקי
בן גביר אצל הרב ירוסלבסקי.

הערב הוא הגיע לביתו של הרב ירוסלבסקי, מזכיר בית דין רבני חב"ד, כדי להתייעץ איתו האם לעלות את ההצעה בקרוב להצבעה, למרות שאין לה רוב בכנסת, כ"עיקרון" - או לחכות עד שיושג רוב, שיכול לקרות כשהקואליציה תיפול.

החשש שהעלה בן גביר בפני הרב הוא שאם הוא יעלה את ההצעה, למרות שאין לה רוב בטוח, הוא לא יוכל לעלות אותה במשך כחצי שנה לפי תקנון הכנסת.

לאחר השיחה בניהם, בירך הרב את הח"כ ואמר: "הקב״ה יעזור ויאיר לכם פנים ונצא מהגלות הזאת. חזקה על תעמולה שלא חוזרת ריקם ושנצא כבר מהשיעבוד לגאולה, שתצליחו. ההצלחה שלכם, זה הצלחה של כולנו ונתפטר מהגלות. שיהיה לכם רק הצלחות".

איתמר בן גביר חוק השבות הרב ירוסלבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד