י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זעם רב בקהילה היהודית

הקשיש היהודי נזרק מקומה ה-17 על ידי שכנו המוסלמי

בשבוע שעבר נמצאה גופתו של רנה חג'ג', קשיש יהודי בן 90 בעיר ליון, למרגלות הבניין בו התגורר. החשוד ברצח הוא שכנו המוסלמי שדחף אותו במהלך ויכוח ביניהם מחלון ביתו בקומה ה-17 | חשש בקהילה היהודית שהמשטרה תטייח כמו שהיא טייחה מקרי רצח אחרים של יהודים

הקשיש היהודי נזרק מקומה ה-17 על ידי שכנו המוסלמי
רנה חג'ג' ז"ל צילום: באדיבות המצלם

רנה חג'ג', יהודי בן 90, תושב העיר ליון בצרפת, נדחף אל מותו על ידי שכנו, מוסלמי בן 51. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, וויכוח שפרץ בין השניים הוביל לדחיפתו של הקשיש מחלון בבניין בקומה ה-17, כשהקשיש עצמו התגורר בקומה השנייה.

בקהילה היהודית בצרפת מתגברים הקולות הטוענים כי מדובר ברצח על רקע אנטישמי. אחד מחברי הקהילה היהודית בליון, אמר לאתר 'מאקו': "רנה לא עשה שום רע לאף אחד, הוא בן 90, למה שירצחו אותו ככה סתם? הוא נרצח רק בגלל שהוא יהודי. אין שום סיבה אחרת. יש לפעמים הרבה חיכוכים בין יהודים למוסלמים בעיר". עוד אמר: "אני חושש מאוד שהמשטרה תטייח את הפרשה. הם לא רוצים הרבה רעש ובלגן. הם מחפשים שקט. אנחנו בטוחים שזה רצח על רקע אנטישמי. יש הרבה סימנים לכך. לזרוק יהודי מקומה 17? זה בטח לא על רקע עסקי או סכסוך שכנים".

מרסל דרייפוס, נשיא הקהילה היהודית בליון, אמר ל-mako כי עדיין לא ברור האם הריגת היהודי על ידי שכנו אכן נבעה מאנטישמיות כפי שסוברים חלק מחברי הקהילה היהודית בעיר. לדבריו: "הנושא נמצא בחקירת המשטרה. נכון לעכשיו עדיין אין מידע חדש על החקירה בנוגע לנסיבות המוות של החבר הקהילה שלנו, אנחנו מחכים לשמוע על תוצאות החקירה כדי להבין מה בדיוק קרה והאם הרקע לרצח הוא אנטישמי, בכל אופן זה אירוע חמור מאוד וטרגי. אנחנו מנסים להבין מה בדיוק קרה. אני מאוד מקווה שהמשטרה תגיע לחקר האמת ותחשוף את המניע לרצח".

בתקשורת היהודית המקומית גולשים רבים זועמים כי חמישה ימים אחרי שגופתו של רנה נזרקה מהחלון, "ליון כולה לא מודעת למה שקרה", אחד מהם כתב: "לא יודעים על זה כלום, רק קומץ אנשים העבירו את המידע שמרעיד עד ישראל". בצרפת דווח, כי נגד החשוד הוגש כתב אישום בגין רצח בכוונה תחילה, אך המניע האנטישמי לא נכלל.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גופתו של חג'ג' נמצאה ביום שלישי האחרון בסביבות השעה 20:00 על ידי המשטרה בשדרה דו פלטו, הרובע התשיעי של העיר ליון, הקורבן זוהה כדייר בקומה השנייה של המתחם הגדול שלמרגלותיו נמצאה גופתו. אך הפציעות שלו נראו כלא מתאימות לנפילה מגובה כה נמוך. המשטרה ערכה חקירה יסודית, וגילתה שהוא נפל מקומה ה-17, כנראה מדירת השכן איתו הוא התעמת. דיווחים על התקרית עוררו כעס וחוסר אמון בקרב יהודים צרפתים רבים ברשתות החברתיות ומחוצה לה. המקרה מזכיר את מותה האכזרי של הרופאה החרדית ד"ר שרה חלימי הי"ד בשנת 2017. אז שכנה קובילי טראורה, מוסלמי אנטישמי, רצח אותה בביתה והשליך את גופתה מחלון דירתה בקומה השלישית בזמן שצעק 'אללה אכבר'.

מקרה אכזרי נוסף שאירע בחודש פברואר, צעיר יהודי בשם ג'רמי כהן נרצח בפרבר של פריז לאחר שנמלט על נפשו מקבוצת מוסלמים אנטישמיים ונדרס תחת רכבת חשמלית חולפת. הרצח שלו נחקר בתחילה כתאונה עד שמשפחתו השיגה את הצילומים של התקיפה.

רנה חג'ג' רצח קשיש רצח בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד