י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חביות נפץ מהאוויר

מומחים לפצצות חבית מסוריה הגיעו לסייע נגד אוקראינה

טכנאים המומחים לפצצות החביות הידועות לשמצה של הצבא הסורי, שחוללו הרס בחלק גדול מהמדינה, הגיעו לרוסיה כדי לסייע להתכונן למערכה דומה במלחמה מול אוקראינה, כך טוענים גורמים אירופאים

מומחים לפצצות חבית מסוריה הגיעו לסייע נגד אוקראינה
אילוסטרציה צילום: pixabay

צבא רוסיה הביא מומחים שפעלו לדכא את המרד בסוריה כדי שיעשו אותו הדבר באוקראינה, למעלה מ-50 מומחים מיומנים באספקת חומר נפץ בחביות פועלים עם כוחותיו של פוטין.

קציני מודיעין אומרים כי יותר מ-50 מומחים כבר שוהים ברוסיה מזה מספר שבועות ועובדים לצד פקידים צבא רוסיה. הגעתם לא מפתיעה, לאחר אזהרות של ארה"ב ואירופה, כי ייתכן שהצבא הרוסי מתכונן לשימוש בנשק כימי.

במלחמה בסוריה פעלו מומחים לנשק כימי ושחררו חומרי נפץ כימיים שוהושלכו ממסוק, והיו השפעה הרסנית לאורך כל המלחמה בסוריה. המשטר גם הואשם באופן קבוע במילוי מיכלים בכלור והפלתם על ערים שהיו מוחזקים באופוזיציה, מה שגרם למאות מקרי מוות.

ללא נשק נגד מטוסים, לאופוזיציה נגד אסד לא היה הרבה מה להתמודד עם העליונות האווירית של הצבא הסורי, חיל האוויר הסורי היה גורם גדול בכך שהמשטר כבש חלקים מהמדינה לאחר 10 שנות מלחמה. אולם המצב שונה מאוד באוקראינה, שם חיילים אוקראינים חמושים בטילי קרקע-אוויר קטלניים יכולים להפיל מטוסים ומסוקים רוסיים, לעכב התקדמות ולטווח את כוחות הקרקע עם אש ארטילרית.

ה'גארדיאן' מדווח כי פקידים אוקראינים ואמריקאים מאמינים שבין 800 ל-1,000 חיילים סורים התנדבו עד כה לנסוע לרוסיה, שם הקרמלין הבטיח להם משכורות חודשיות של בין 1,500 ל-4,000 דולר - עד פי 20 מהסכומים שהם יקבלו בסוריה, שם קריסה כלכלית הרסה את הערך של המטבע המקומי.

חומר נפץ מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד