י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרטים חדשים

החיסול המסתורי: המחוסל היה אחראי לניסיונות רצח ישראלים

על פי דיווחים בתקשורת בשפה הפרסית, הבכיר האיראני שחוסל לאור יום בטהרן, היה חלק מיחידת 840 של כוח קודס של משמרות המהפכה שהיה אחראי על תקשורת וגיוס אזרחים שיפגעו בישראלים במקומות שונים בעולם. הוא היה אחראי על הצמדת פצצה על מכוניתו של דיפלומט ישראלי בהודו

החיסול המסתורי: המחוסל היה אחראי לניסיונות רצח ישראלים
שוטרים וסקרנים התאספו סביב ביתו של ציאד חדאירי צילום: Iran International

חסן ציאד חדאירי, הבכיר האיראני שחוסל, נקשר למספר פעולות נגד אזרחים ישראלים באסיה, אירופה ואפריקה. מקורות ביטחוניים אירופאים אמרו לערוץ הטלוויזיה Iran International, דיווחו כי הוא היה אחראי על סדרת מבצעים נגד ישראלים ויהודים. ב-15 בפברואר 2012, מכוניתו של דיפלומט ישראלי בניו דלהי - הודו, התפוצצה לאחר שפצצה מגנטית הונחה על ידי שני רוכבי אופנוע איראניים. התפוצצה ופצעה קשה את אשתו של הדיפלומט והנהג שלה.

באותו יום בוצעו כמה פעולות כושלות בגאורגיה ובכמה מדינות נוספות במרכז אסיה נגד מטרות ישראליות, אך המבצע האיראני הבולט שנכשל בוצע בתאילנד ב-16 בפברואר באותה שנה. לפני שהמבצע יצא לדרך, התפוצץ אחד המטענים בבית של האיראנים, אחד הסוכנים האיראנים פוצץ רימון לאחר שנהג מונית סירב להסיעו, ורימון שני בעת ששוטרים מקומיים ניסו לעצור אותו. אך נכשל ונפצע ואיבד את רגליו לאחר שהרימון השני פגע בעץ וחזר לעברו. קצין בכיר במשטרת תאילנד אמר ב-2012 כי פיצוץ שלישי אירע בביתו השכור של המחבל בבנגקוק, שבו מצאו הרשויות חומרי נפץ.

הוא נידון למאסר בתיאלנד, אך הוחזר לאיראן יחד עם שני נאשמים נוספים באישור ישראל, תמורת קיילי מור גילברט, חוקרת אוסטרלית-בריטית שנעצרה באיראן והואשמה שהיא סוכנת מוסד. האיראנים שבו הביתה ב-2020, השלושה היו סעיד מוראדי, מוחמד חזאי ומסעוד סדג'את זאדה, כאמור שלושת המחבלים הללו נתפסו ב-2012 בתאילנד כשעמדו לבצע שם פיגועים נגד דיפלומטים ישראלים. מוראדי היה זה שאיבד אז את שתי רגליו כשניסה להשליך מטען חבלה לעבר שוטרים שרדפו אחריו, אבל זה התפוצץ לידו.

מסתבר שכולם היו אזרחים שלא קיבלו הכשרה צבאית מספקת. כוח קודס רצה לבחור אנשים שאינם קשורים למשמרות המהפכה למבצעים כאלה. לדברי הגורם ששוחח עם ערוץ הטלוויזיה Iran International, "משימתו של ה'דייג' (כך נקרא הבכיר שחוסל) הייתה ליצור קשר עם פושעים, כנופיות סחר בסמים וקבוצות המבצעות פעולות מטעם משמרות המהפכה".

הדייג היה מעורב בפעולות בקפריסין ובאפריקה, וכן במדינות נורדיות. "אחת מהתוכניות הללו נכשלה עם מעצרם של שני נאשמים בשבדיה", אמר המקור.

הבכיר שדיבר בשפות מקומיות ואזוריות, כמו טורקית, כורדית וערבית. לעתים קרובות לא לבש מדי משמרות המהפכה והשתדל לא למשוך תשומת לב רבה ככל האפשר.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שניים משכניו של בכיר משמרות המהפכה האיראנית חסן ציאד חדאירי, שחוסל אתמול, אמרו לטלוויזיה הממלכתית שלא היה להם מושג שהוא היה איש צבא. אחת מהן, אישה ששמה לא פורסם, סיפרה לכתבים שחשדה כי הירי היה שוד אכזרי, כאשר ראתה במבט חטוף את אחד היורים ממהרים להתרחק מחלונות המכונית המנופצים של המחוסל. הקולונל חסן ציאד חדאירי היה בכיר בכח קודס של משמרות המהפכה, ובין היתר פיקד על כוחות איראניים הפועלים בסוריה, שם נטל חלק פעיל במלחמה נגד המורדים באסד ובהקמתם של בסיסים איראניים בשטחי סוריה.

אתמול הוא חוסל בידי מתנקשים, בעת שהגיע עם מכוניתו אל ביתו, ועמד להיכנס אל החניה הפרטית שלו. על פי הדיווחים, המתנקשים שהגיעו כשהם רכובים על אופנועים, ירו בחדאירי לפחות חמישה כדורים, חלקם נורו לעברו מקדמת המכונית, דרך השמשה הקדמית, ולאחר מכן ירו בו מטווח קצר מאוד דרך החלון הסמוך למקום עליו ישב. חדאירי מת במקום.

גולשים רבים ברשתות החברתיות בעולם ציינו את הקלות בה סוכנים זרים מחסלים בכיר במשמרות המהפכה לאור יום, במקום שיחסית אמור להיות מאובטח, פרשנים בכירים ציינו כי: "התעוזה של המחסלים מוציאה את האיראנים מדעתם, הם עוד לא התאוששו מהחיסול של מוחסן פרחיזאדה המדען הראשי שלהם ב-2020, כשהפעם זה קורה שוב, בלב טהרן".

הנרי רומא מקבוצת אירו-אסיה אמר כי נראה שההתנקשות היא נקמה ישראלית נגד משמרות המהפכה על פעולות אזוריות ועולמיות נגד ישראל.

חיסול ממוקד איראן משמרות המהפכה טהרן חסן סיאד חודאיארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד