ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"TIME 100"

מגזין 'טיים' פרסם את רשימת 100 המשפיעים: לאן נעלמו הישראלים?

מגזים 'טיים' היוקרתי פרסם אתמול את רשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם לשנת 2022 כאשר השנה הושם דגש על המלחמה באוקראינה ועל המשבר הכלכלי | ביידן התכבד להציג את נשיא אוקראינה שנכנס לראשונה לרשימה, ואלכסיי נבלני, הציג את 'האיש הרע' ולדימיר פוטין | אף ישראלי לא נכנס לרשימה השנה

מגזין 'טיים' פרסם את רשימת 100 המשפיעים: לאן נעלמו הישראלים?
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הקרמלין/דוברות נשיא אוקראינה

מגזין טיים מפרסם היום (שני) את הרשימה היוקרתית "TIME 100", המתפרסמת מדי שנה ומכילה את מאה האישים המשפיעים ביותר בעולם. ברשימה מופיעים דמויות שנמצאות מדי שנה דוגמת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וולדימיר פוטין, אך השנה האחרונה חשפה בפנינו גיבורים חדשים ובהם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי.

השנה לא נכללו ישראלים ברשימה הנכספת, גם לא ראש הממשלה נפתלי בנט שנכנס בשנה שעברה לרשימה וכעת מצא את עצמו בחוץ, מאחר ואת רוב תשומת הלב השנה תפסה המלחמה באוקראינה והמשבר הכלכלי שנוצר אחרי הקורונה.

גם בכירים בעולם העסקים, הכלכלה העולמית והטכנולוגיה נכללו ברשימת 100 המשפיעים בעולם: מיליארדר הקריפטו סם בנקמן-פריד ומובילי תנועת ההתאגדות באמזון.

ג'ו ביידן: לאוקראינה יש נשיא ראוי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציג את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי שנבחר לראשונה לרשימה בצל המלחמה מול רוסיה: כאשר ולדימיר פוטין פתח במלחמתו האכזרית נגד אוקראינה והאוקראינים נזקקו למנהיגם, דבריו של וולודימיר זלנסקי הדהדו ברחבי העולם: "הנשיא כאן".

בנשיא זלנסקי, לתושבי אוקראינה יש מנהיג הראוי לגבורתם ולחוסנם, שכן אזרחים ברחבי המדינה - חנוונים וחיילים, חייטים ונהגי משאיות - נלחמים על בתיהם ועל חירותם. בכל פעם שאנו מדברים, אני שומע בקולו של הנשיא זלנסקי את הנחישות הבלתי פוסקת של אדם המאמין עמוקות בחובתו לעמו, ומקיים מדי יום את האחריות החגיגית להוביל את אומו בשעה אפלה וקשה זו.

אומות העולם החופשי, בהשראת דוגמתו של הנשיא זלנסקי , מאוחדות יותר, נחרצות יותר ותכליתיות יותר מאשר בכל נקודה בזיכרון האחרון. בתמיכת ארה"ב ובעלות בריתנו ושותפינו, הוא הותיר את חותמו על ההיסטוריה והוכיח לעולם שאוקראינה תחזיק מעמד לאורך זמן ואנשיה בסופו של דבר יממשו את העתיד הדמוקרטי שהם רצו מזמן.

נבלני: פוטין מזכיר את 'מבחן הברווז'

להציג את "האיש הרע" של הרשימה, ולדימיר פוטין נחבר לא אחר מיריבו הפוליטי אלכסיי נבלני שכתב: אולי המשימה האמיתית של ולדימיר פוטין היא ללמד שיעורים. לכולם - ממנהיגי עולם ופרשנים ועד לאנשים רגילים. הוא היה טוב במיוחד בזה ב-2022.

הוא הזכיר לנו שוב שדרך שמתחילה ב"רק קצת זיוף בחירות" מסתיימת תמיד בדיקטטורה. ודיקטטורה תמיד מובילה למלחמה. זה שיעור שלא היינו צריכים לשכוח.

מנהיגי העולם דיברו בצביעות במשך שנים על "גישה פרגמטית" ועל היתרונות של סחר בינלאומי. בכך הם אפשרו לעצמם להפיק תועלת מנפט וגז רוסיים בעוד שאחיזתו של פוטין בשלטון התחזקה. בין סנקציות לסיוע צבאי וכלכלי, המלחמה הזו תעלה פי מאות מאותם חוזי נפט וגז משתלמים, שאת החתימה עליהם נחגג בעבר בשמפניה.

פוטין הזכיר לכולנו את "מבחן הברווז": אם משהו נראה כמו ברווז, שוחה כמו ברווז ומנקש כמו ברווז, אז כנראה שזה ברווז.

יש ליישם את אותו ההיגיון במקרה הזה: אם מישהו הורס את התקשורת העצמאית, מארגן התנקשויות פוליטיות ודבק באשליות האימפריאליות שלו, אז הוא מטורף שמסוגל לגרום למרחץ דמים במרכז אירופה במאה ה-21. וממש לא כדאי לחבק אותו בפורומים בינלאומיים.

ביל קלינטון: ביידן שיקם את מעמדנו בעולם

ביל קלינטון נבחר להציג את נשיא ארה"ב ביידן שנבחר לרשימה: "אני ב-16 החודשים הראשונים שלו כנשיא, ג'ו ביידן עשה בדיוק את מה שהוא אמר שיעשה אם ייבחר - לעזור לאמריקה להתגבר על מגיפה חסרת תקדים, לבנות מחדש כלכלה מוכה מלמטה למעלה ובאמצע כך שהיא תעבוד עבור כולנו, וכן לשקם את מעמדנו בעולם".

תחת הנשיא ביידן, האמריקאים קיבלו יותר מ -575 מיליון מנות חיסון נגד COVID-19, בתי ספר ועסקים נפתחו מחדש בבטחה, והחיים חוזרים לשגרה. הכלכלה יצרה 8.3 מיליון מקומות עבודה - שיא ​​בשלב זה בכל נשיאות - והאבטלה כמעט נחתכה בחצי. חמישה מיליון אנשים נוספים זכו בביטוח בריאות. חוק תשתיות דו -מפלגתי היסטורי ישפר את הכבישים והגשרים שלנו, יביא מים נקיים ליותר קהילות וירחיב פס רחב במחיר סביר. עבודה זו תיצור עוד יותר מקומות עבודה בשכר טוב ותשפר את התחרותיות שלנו לשנים הבאות.

על הבמה העולמית, הנשיא ביידן איחד את בעלי בריתנו הדמוקרטיים ברחבי אירופה וברחבי העולם כדי לבודד את רוסיה ולספק סיוע צבאי והומניטרי לעם האמיצים של אוקראינה, תוך החזרת מנהיגות ארה"ב בנושאי מפתח כולל שינויי אקלים, דמוקרטיה וזכויות אדם.

אנו עדיין עומדים בפני משימות חמורות, כולל אילוף אינפלציה מבלי לגרום למיתון, ומאבק בפשיעה אלימה. הקול הרגיל והתשובות השולטות בחדשות לא יעזרו. אבל מנהיג שעשה את העבודה שאכפת לו יותר מהאנשים מאשר מהסקרים, יותר לזכייה בעתיד מאשר לשכתב את ההיסטוריה, יעשה זאת. זה מי שהוא ג'ו ביידן. ולמה אני שמח שהוא בתפקיד.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד