י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבטיחים לנקום

אלפים השתתפו בהלוויה של הבכיר האיראני שחוסל

אלפים השתתפו בהלוויה של הבכיר ממשמרות המהפכה בטהרן שחוסל על ידי אלמונים ביום ראשון האחרון. קרובי משפחה אבלים בכו מעל הדגל שכיסה את ארון הקבורה של המחוסל. איראן הבטיחה לנקום בישראל

אלפים השתתפו בהלוויה של הבכיר האיראני שחוסל
קהל ההמונים בהלוויה צילום: מתוך טוויטר

אלפים נטלו היום (שלישי) חלק בהלווייתו של בכיר משמרות המהפכה שחוסל ביום ראשון. ההלוויה התקיימה ברחובות טהרן במטרה לחלוק כבוד לבכיר שנורה למוות על ידי שני חמושים על אופנוע. המלווים הניפו אגרופים באוויר וקראו "מוות לישראל". עד עתה אף גורם לא לקח אחריות לחיסול, אך פקידים איראנים האשימו את "ההתנשאות עולמית", שם קוד איראני עבור ארצות הברית וישראל.

מסע ההלוויה הגיע לבית הקברות הראשי בטהרן בזמן שהאבלים צעקו סיסמאות נגד ארה"ב וישראל. כרזה בולטת הכתירה את חדאירי כשאהיד יחד עם הגנרל קאסם סולימאני, הבכיר שנהרג בתקיפת מל"ט אמריקאי בשנת 2020 בעיראק, והציגו דגלי ישראל, ארה"ב ובריטניה מרופטים על הרצפה.

"איראן היא קורבן של טרור", נכתב על אחד הדגלים, ועליו הסמל של המוסד. מפקד משמרות המהפכה גנרל חוסיין סלאמי וכן גנרל אסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס, השתתפו בהלוויה.

קאאני גם הביע תנחומים בביתו של המחוסל ביום שני בלילה, והדגיש את "הזעזוע של הממשלה". נשיא איראן, אבראהים ראיסי, נשבע לנקום. רחוב בטהרן כבר נקרא על שמו של הקולונל.

"אנחנו רוצים נקמה בלבד", אמר אחד האבלים, לסוכנות הידיעות AP בהלוויה. "אויבים חייבים להיות מודעים לכך שאנו נאמנים לשהידים ודמם כה יקר לנו". כוחות הביטחון האיראניים עדיין רודפים אחר התוקפים שנמלטו, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. הרשויות עדיין לא ביצעו מעצרים על הרצח. בזמן שהלוויה התקיימה בתי הספר ומשרדי ממשלה בבירה נסגרו.

הבכיר שחוסל, נקשר למספר פעולות נגד אזרחים ישראלים באסיה, אירופה ואפריקה. חסן ציאד חדאירי, היה אחראי על סדרת מבצעים נגד ישראלים ויהודים. ב-15 בפברואר 2012, מכוניתו של דיפלומט ישראלי בניו דלהי - הודו, התפוצצה לאחר שפצצה מגנטית שהצמידו שני רוכבי אופנוע איראניים התפוצצה ופצעה קשה את אשתו של הדיפלומט והנהג שלה.

אברהים ראיסי איראן חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד