י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחאת עובדי ההוראה

המורים איימו שלא יתנו תעודות, משרד החינוך יבקש צו מניעה

שרת החינוך, הורתה להגיש לאלתר צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה כנגד ארגון המורים שהודיע היום כי המורים בבתי הספר העל יסודיים לא יקיימו כל פעילות לאחר סיום יום העבודה, לא יינתנו ציונים ותעודות, זאת במחאה על תנאי העסקתם

המורים איימו שלא יתנו תעודות, משרד החינוך יבקש צו מניעה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בעקבות צעדי המחאה של ארגון המורים שהוכרזו היום (שלישי) הורתה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון להגיש לבית המשפט צווי מניעה נגדו. על פי הדיווח ב'כאן 11', שרת החינוך תקפה בדבריה את יו"ר הארגון רן ארז ואמרה: "הימים שבהם מערכת החינוך הייתה נתונה לקפריזות של בן אדם אחד שמוביל תרבות של שקר - נגמרו. לא ניתן יותר לאף אחד לעצור את מערכת החינוך מלהתקדם".

מוקדם יותר הודיעה הנהלת ארגון המורים הודיעה על כמה צעדים שיינקטו ממחר במחאה נגד משרד החינוך. בין השאר נקבע כי המורים בבתי הספר העל יסודיים לא יקיימו כל פעילות לאחר סיום יום העבודה, לא יינתנו ציונים ותעודות, והמורים לא ישתתפו במסיבות סיום ובטקסים ובפעילוית של משרד החינוך. יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, עומר שחר, הביע התנגדות למהלך של יו"ר ארגון המורים ומסר: "שוב רן ארז הופך אותנו לשבויים במאבק בין ארגון המורים למשרד החינוך".

שחר הסביר כי בלי לקבל את ציוני הבגרות לא יוכלו תלמידי י"ב לשפר את ציוניהם במועדי ב', ואלו שמתגייסים במהלך חודש יולי ייפגעו מכך. עוד הוסיף: "אנחנו לא ניתן לרן ארז לפגוע במסיבות הסיום שלנו, בציוני הבגרויות ולא בחוויה שלנו מהתיכון ובעתיד שלנו". בתגובה, ארגון המורים מסר כי לא תהיה פגיעה בציוני בחינות הבגרות.

בתוך כך, מוקדם יותר פרסמנו כי הסתדרות המורים הודיעה שתקיים הפגנת מחאה ברחבת מוזאון תל אביב ביום שני הבא, בשעה 18:00, זאת כחלק מסכסוך העבודה עם משרד האוצר על הסכמי השכר. בהפגנה צפויים להשתתף כל חברי ההסתדרות: מורים, גננות ומנהלי בתי ספר. הלימודים באותו היום, כולל בחינוך המיוחד, יסתיימו ב-13:00 כדי לאפשר הגעה להפגנה.

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, האשימה את משרד האוצר ב"גרירת רגליים" במשא ומתן על הסכמי השכר והוסיפה: "השלכות התנהלות זו לא פחות ממזעזעות: עובדות ועובדי הוראה רבים כבר עזבו את מערכת החינוך ורבים אחרים מתכוונים לעשות זאת בתום שנת הלימודים הנוכחית".

לטענתה, עזיבת עובדי ההוראה תוביל ל"מחסור חמור בעובדות ועובדי הוראה, שבפועל יוביל לשיבושים קשים בהפעלת מערכת החינוך ויפגע בעיקר בתלמידים, שיסבלו מתחלופה תדירה של גננות, מורות ומורים, מנהלות ומנהלים, ועד להפסקת לימודים בכיתות שלמות".

מורים שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד