ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הרעבה, צלפים ואיומים ברצח

התיעודים חושפים: כך כולאת סין מיליון בני-אדם

הדלפה נדירה של אלפי תמונות ומסמכים מראה כי למרות ההכחשות, סין כולאת מאות אלפי בני אדם מוסלמים במחנות שמוצגים כ"חינוך מחדש", על ידי שימוש באלימות, אלות, הרעבה והוראה לירות בכל אחד שמנסה לברוח

התיעודים חושפים: כך כולאת סין מיליון בני-אדם
תמונות העצירים שהודלפו צילום: BBC

ראיות חדשות נחשפות היום (שלישי) מהמחנות שסין מציגה כ"חינוך מחדש", המוכיחות כי המעצמה הסינית כלאה לאורך השנים יותר ממיליון מוסלמים ומשתמשת בשיטות אלימות במיוחד.

לפי תיעודים ומסמכים שנחשפו ב-BBC, שהודלפו ממחשבי הרשויות בחבל שינג'יאנג, הסינים מתעללים בעיקר במיעוט האויגורי, שהוא מיעוט מוסלמי ברובו.

עדויות מצד אסירים-לשעבר ובני משפחותיהם מראות כי מדובר למעשה במחנות אינדוקטרינציה, שמטרתם למחוק את הזהות הפוליטית, התרבותית והדתית של האסירים, ולהפוך אותם נאמנים אך ורק לדגל סין ולמפלגת השלטון הקומוניסטית.

לפי העדויות, במחנות נעשה שימוש במתקני עינויים ובשיטות התעללות כמו מכות והרעבה. תמלול מתוך נאום שנשא בשנת 2017 צ'אן קואנגואו, לשעבר מזכיר המפלגה הקומוניסטית בשינג'יאנג, הוא הורה לשומרים במתקני הכליאה של המוסלמים לירות בכל אדם המנסה לברוח מהם.

הוא הבהיר כי הירי צריך להיות "ירי במטרה להרוג". בנאום גם קרא צ'אן לבכירי הרשויות באזור "לנהל פיקוח אדוק על מאמינים דתיים". ממסמכים אחרים שהודלפו עולה כי ב"מחנות החינוך מחדש" נעשה שימוש נרחב בקצינים חמושים ובעמדות ירייה, וכי במגדלי שמירה הוצבו חיילים עם רובי צלפים.

ההדלפה הגדולה כוללת יותר מ-2,800 תמונות של עצירים בשינג'יאנג, ובהן אכן נראים חיילים ושוטרים חמושים, חלקם מכים באלות אסירים שראשם מכוסה וידיהם כפותות, בעוד סוהרים אחרים, החמושים בנשק חם, עומדים מנגד.

משרד החוץ של סין ממשיך להכחיש וטוען שהמסמכים המודלפים הם לא יותר מאשר חומרים שנתפרו זה לזה על-ידי "כוחות אנטי-סיניים המכפישים את שינג'יאנג", ומטרתם לחבל ביחסי החוץ של סין.

סין התעללות מוסלמים אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד