י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

סערת המועצות הדתיות > כהנא מטיל ווטו; החרדים תוקפים: "מריח בחירות"

חשיפת 'בחדרי חרדים' את המסמכים המעידים על כוונת השר ליברמן לחסל את המועצות הדתיות ברחבי הארץ מעוררת סערה פוליטית בקרב חברי הכנסת החרדים שיוצאים למתקפה נגד השר ליברמן וגם נגד סגן השר מתן כהנא, למרות שפרסם התנגדות נחרצת למהלך | כל הפרטים

סערת המועצות הדתיות > כהנא מטיל ווטו; החרדים תוקפים: "מריח בחירות"
אביגדור ליברמן/מתן כהנא צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים' על יוזמת שר האוצר אביגדור ליברמן, להביא לביטול המועצות הדתיות עוררה אמש (שלישי) סערה פוליטית, לצד החשש החרדי והתגובות, גם בלשכת סגן שר הדתות, חבר הכנסת מתן כהנא יצאו לראשונה פומבית נגד הצעת ליברמן והבהירו כי לא יינתן לכך יד.

במענה לפרסום ב'בחדרי חרדים', מסרו מלשכתו של מתן כהנא: "סגן השר לשירותי דת פועל כל העת לשיפור שירותי הדת במדינת ישראל" ומבהירים כי "טיוטת חוק ההסדרים שפורסמה לא מתואמת עם המשרד לשירותי דת ואינה מקובלת על סגן השר", כך הבהירו והוסיפו כי "מהלך שכל מהותו הוא סגירת המועצות הדתיות לשם חיסכון כספי, הינו שגוי, יפגע בשירותי הדת ולכן אין לו מקום".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לפרסום ואמר: "ממשלת הזדון בראשות בנט-ליברמן-לפיד, בנשימותיה האחרונות, חפצה לנעוץ טלפיים ולרמוס לחלוטין את הזהות והמסורת היהודית". לדברי השר והח"כ לשעבר, "בקרוב ממש, הם יישלחו לפח האשפה של ההיסטוריה. נחליף אותם בעזרת השם, בממשלה לאומית, שתייצג בגאווה את הזהות היהודית במדינה".

חבר הכנסת אורי מקלב תקף גם הוא את הכוונה הנלוזה ואמר: "ההרס והטירוף של אביגדור ליברמן ללא גבולות, בהריסת כל דבר הקשור ליהדות ושירותי הדת. בעוד מצב הכלכלה בישראל גרוע ויוקר המחיה גואה, אינו מוצא זמן לטפל בעניינים אלו עליהם הוא מופקד ובקשיי המשק הישראלי אלא רק עסוק בנתינת מיליונים לאחים המוסלמים תוך הרס וחורבן היהדות".

חשיפה! • השר ליברמן יוזם: סוף למועצות הדתיות ברחבי הארץ

עוד תקף מקלב "ליברמן מחלק לערבים ופוגע בחרדים. במקום לתת תשובות לבוחרים שלו מדוע הוא מעביר מליונים לערבים ולדברים החותרים כנגד המדינה הוא מסית כנגד החרדים ומכריז על רפורמות כדי להסיט את השיח", וחתם באומרו כי "אלו פרפורי הגסיסה נעשה הכל שלא יצליח בהם ונגדע אותם בעודם באיבם".

ח"כ יואב בן צור התייחס גם הוא לחשיפת 'בחדרי' ואמר: "ליברמן - 'מדבר לא עושה'. חיסול איסמעייל הנייה תוך 48 שעות, חוק 'אין נאמנות אין אזרחות', חוק 'עונש מוות למחבלים', 'לא לשבת בממשלה עם האחים המוסלמים', זו רק חלק מרשימת ההבטחות ללא כיסוי של ליברמן.
המועצות הדתיות היו לפני ליברמן ויהיו אחריו".

בנט וליברמן במליאה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

יו"ר סיעת ש"ס, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מסר: "אביגדור ליברמן מריח בחירות באוויר, ומיד רץ לקדם יוזמות שכל מטרתם לקעקע את המדינה היהודית. אל דאגה, בקרוב הממשלה הרע הזאת תיפול והיוזמות הרעות האלו יכנסו לטיוטות ההיסטוריה".

חבר הכנסת אוריאל בוסו מסר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר ב"עוד יוזמה הרסנית מלאה בגזענות מבית ליברמן שכעת מתבשל עם הסדקים בקואליציה ומיד שולף את קמפיין ההסתה ממנו הוא חי ונושם, בנט במופע הצביעות שזעק על הפלגנות שמכרסמת שומר על שתיקה מול ליברמן כי יש את נושא ההישרדות הפוליטית שעליו סולם הערכים של בנט בנוי בשיא הצביעות".

גם חבר הכנסת משה אבוטבול לא נפקד מבין המגיבים ותקף אישית את שר האוצר על כוונתו לחסל את המועצות הדתית: "הבורות המופגנת של איווט ליברמן בכל מה שקשור לשירותי הדת מוכחת לאורך שנים (גם לנוסעים ברב קו ..) וכל הרפורמה שכעת הוא זורק לחלל האוויר נועדה לחפות על פשעיו הפוליטיים שמחלק מיליארדים למיגזר הערבי בניגוד לעמדותיו החריפות בעבר כלפי הערבים והצגתו כביכול שהוא איש ימין שהוכח כשקר".

לדברי אובוטבול: "זהו תרגיל הסחה שנועד בעיקר לטשטש את המיסים הכבדים שהוא מעלה לאזרחים בישראל יותר מכל שר אוצר בעבר וכקורבן הוא מיצר את החרדים ושירותי הדת, לרצות את שונאי הדת והחרדים , זהו דפוס עבודתו שהביא כנראה מארץ מוצאו הכה את היהודים [החרדים] והצל את אימא רוסיה", טען אבוטבול שהציע לסיום, "קחו נשימה נוספת בקרוב בעז"ה נעיף את איווט האיום במריצה לפח האשפה של ההיסטוריה שם יבלה עם חתולי האשפתות שלהם העניק תקציבים ביד רחבה וברוח נדיבה".

מועצות דתיות מתן כהנא אביגדור ליברמן חשיפת בחדרי חברי הכנסת החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד