י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'האיש ללא פנים'

פוטין מינה 'שר חירום' לאחר שקודמו נפל באופן מסתורי אל מותו

אלכסנדר קורנקוב מונה על ידי פוטין לתפקיד 'שר חירום' בשל המלחמה עם אוקראינה. לאחר שקודמו בתפקיד יבגני זיניצ'ב מת בספטמבר האחרון לאחר ש'נפל' ממפל מים, זיניצ'ב הוגדר כמנהיג עתידי לפני מותו המסתורי, אך כמו מקורבים רבים לפוטין, הוא מצא את מותו בנפילה מגובה רב

פוטין מינה 'שר חירום' לאחר שקודמו נפל באופן מסתורי אל מותו
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

ולדימיר פוטין קידם את שומר הראש האישי שלו לשעבר להיות 'שר החירום' החדש של הקרמלין, חודשים לאחר שקודמו נפל באופן מסתורי אל מותו ממפל מים. אלכסנדר קורנקוב, בן 49, מונה היום על ידי פוטין, והוא שומר הראש השישי של נשיא רוסיה שמונה לתפקיד ממשלתי גבוה. האיש האחרון שכיהן בתפקיד היה יבגני זיניצ'ב, גם הוא שומר ראש לשעבר של פוטין, שמת בנפילה במפל בגובה עשרות מטרים, מותו נותר מסתורי.

עם הכינוי 'האיש ללא פנים', מעט מאד ידוע על עברו והרקע של קורנקוב, יש טענות שהוא שירת בסוכנות הביון הנגדי של FSB (הק.ג.ב. לשעבר) וכן ב-FSO, האחראית על שמירת בכירים.

דובר הנשיא, דמיטרי פסקוב, אמר: "פוטין מכיר אותו היטב באופן אישי, הבחירה היא בשל תכונותיו האישיות והמקצועיות של קורנקוב, ואלו יאפשרו לו לשרת בתפקיד זה". המבקרים אומרים שפוטין יותר ויותר פרנואיד, וסומך רק על אלה שהוכיחו את נאמנותם על ידי שמירה על חייו. לגבי מותו של זיניצ'ב, ש"טופח כיורש אפשרי" של פוטין, נטען ברוסיה כי הוא נהרג בניסיון "להציל אדם" במפל קיטאבו-אורון בספטמבר האחרון באתר המורשת העולמית של אונסק"ו בסיביר. עוד נטען, כי פוטין היה המום בהלווייתו של זיניצ'ב, וכינה את מותו "אובדן אישי שאין לו תחליף". כמה אנליסטים מאמינים שפוטין טיפח את זיניצ'ב כיורשו בסופו של דבר. הוא כבר שימש כסגן מנהל ה-FSB והשני בפיקוד במשרד הביטחון.

זיניצ'ב, שהחזיק בדרגת גנרל, נהנה מעלייה בפופולריות בתקופת פוטין והיה מועמד לתפקיד רב עוצמה חדש במועצת הביטחון של הקרמלין כאשר נהרג בתקרית המסתורית. פרופסור ולרי סולובי המקושר לערוץ טלגרם SVR טען: "אני אגיד מיד שזה לא היה המוות, אלא רצח של הגנרל".

"הוא לא מת לבד, עוד כמה אנשים מתו איתו" הוא אמר. האיש שלטענת התקשורת הרוסית הוא ניסה להציל, היה יוצר סרטים דוקומנטריים וצלם, אלכסנדר מלניק, בן 63. פוטין קרא לזיניצ'ב "גיבור רוסיה" לאחר מותו.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד