ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אחרי הקריסה במירון

חברי ועדת החקירה לפרויקטור: העבר אלינו את תחקיר ההילולה

שבוע אחרי ההילולה במירון שהסתיימה בקריסה, התבקש היום הפרויקטור צביקי טסלר, להעביר חומרים ואת תחקיר האירועים לידי ועדת החקירה לאסון. את החומרים ביקשו חברי הוועדה להעביר בתוך חודש ימים. "נבקש לקבל תחקיר וסיכום האירוע, לרבות מסמכי ההכנות אליו"

חברי ועדת החקירה לפרויקטור: העבר אלינו את תחקיר ההילולה
צביקי טסלר במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

חברי ועדת החקירה לאסון במירון פנו היום (רביעי) לניצב בדימוס צביקי טסלר, מי שהיה פרויקטור ההילולה בשבוע שעבר, ודרשו ממנו להעביר אליהם חומרים בנוגע לאירועים בהר מירון, שכזכור הסתיימו בקריסה.

את החומרים ביקשו חברי הוועדה להעביר בתוך חודש ימים. "על בסיס המלצות הביניים אשר פרסמה ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון בנובמבר אשתקד, מונית ביום על ידי השר לשירותי דת דאז, מתן כהנא, לתפקיד הממונה על הילולת ל"ג בעומר תשפ"ב בהר מירון", כתבו חברי הוועדה.

"משחלפה ההילולה", כתבו לטסלר חברי הוועדה, השופטת בדימוס דבורה ברלינר, מרדכי קרליץ והאלוף במיל' שלמה ינאי, "נבקש לקבל תחקיר וסיכום האירוע, לרבות מסמכי ההכנות אליו. כמו כן, כל חומר נוסף אשר אתה סבור כי יש בו כדי לתרום לעבודת הוועדה".

ההילולה שהתקיימה במירון בסוף שעבר, נזכיר, הסתיימה בקריסת המתווה עליו עבד הפקרויטור במשך חודשים ארוכים.

אחרי שעות ארוכות של צפיפות ועומסים במחסומים סמוך לציון רבי שמעון בר יוחאי, פרצו אלפי מתפללים אל תוך מתחם הקבר, מה שהביא להודעת המשטרה על סיום ההילולה.

במשטרה ובסביבת הפרויקטור ניסו להטיל את האשמה על הקיצוניים, אולם במהלך הימים האחרונים עלו טענות קשות על ארגון האירוע והתנהלות אל מול אלפי האנשים שהגיעו לחגוג את ההילולה בהר.

ועדת חקירה צבי טסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד