ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בצל איומי ארגוני הטרור

כוננות גבוהה לקראת מצעד הדגלים: כ-100 חשודים נעצרו, 3 פלוגות יגויסו

במשטרת ישראל נערכים ומתגברים כוחות לקראת קיום מצעד הדגלים ביום ראשון הקרוב בירושלים | למרות איומי ארגוני הטרור על קיום המצעד - במשטרה ממליצים גם היום לדרג המדיני לקיים את המצעד דרך שכר שכם | המפכ"ל ר"נ קובי שבתאי הורה על מעבר לכוננות הגבוהה ביותר

כוננות גבוהה לקראת מצעד הדגלים: כ-100 חשודים נעצרו, 3 פלוגות יגויסו
צעדת הדגלים בבירה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות איומי ארגוני הטרור במשטרה ממליצים גם היום (ראשון) לקיים את מצעד הדגלים במתווה המקורי - דרך שער שכם שבעיר העתיקה. במשטרה נערכים לקיום המצעד, שיערך ביום ראשון הקרוב (29 במאי) בבירה. מבחינת המשטרה, האיום המרכזי הוא אירוע חבלני נגד משתתפי המצעד. במשטרה ביצעו פעילות מקדימה שמושלמת גם בימים אלו.

יותר מ-3000 שוטרים צפויים לפעול ברחבי ירושלים. עד כה עצרה המשטרה כ-100 חשודים ערבים שהמודיעין המשטרתי העלה כי הם צפויים להפר הסדר הציבורי במהלך המצעד.

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הורה על מעבר המשטרה לכוננות הגבוהה ביותר תוך צמצום חופשות ודחיית קורסים והצבתם של כלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בפעילות מבצעית.

בהערכת המצב שקיים, קיבל המפכ"ל סקירה מודיעינית רחבה והוצגו בפניו התוכניות המבצעיות של מחוז ירושלים. בנוסף הוחלט על גיוס 3 פלוגות מילואים של מג"ב והכנסת מערך המילואים לכוננות מידית.

בשל המתיחות, המפכ"ל אישר הצטיידות באמצעי לחימה מיוחדים לפיזור הפרות סדר ולפעילות מול האיומים שהוגדרו בדיון. המפכ"ל חידד בדבריו שמדובר ביום חג ושהמשטרה תעשה הכול בכדי לאפשר את המצעד כפי שהיא מאפשרת אירועים אחרים תוך ביטחון מלא לחוגגים ולצועדים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן אמר במהלך ההיערכות ליום ירושלים: "משימתנו המרכזית היא להבטיח את קיומם התקין והבטוח של אירועי יום ירושלים כמדי שנה בתקופה זו. זהו יום חג לאומי בפרט עבור תושבי העיר והמבקרים בה, ומוטלת עלינו החובה לשמור על הביטחון, ועל הסדר הציבורי. לצד ההיערכות המשטרתית המוקפדת והפריסה הרחבה של כל המערכים, עלינו להישאר דרוכים וערוכים כל העת בכדי להגיב לכל איום ולטפל בכל אירוע חריג בצורה מיטבית. נפעל בכל הכלים שברשותנו כלפי הפרות סדר וגילויי אלימות מכל סוג שהם".

"שילוב הזרועות בין כלל המערכים והיחידות המשטרתיות שיפעלו יחד עם גופי הביטחון, החירום וההצלה וכל השותפים להיערכות והפעילות המבצעית- הכרחי וחשוב במאמץ המשותף של כולנו", הוסיף מפקד המחוז.

שער שכם מצעד הדגלים ירושלים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד