י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האומה בהלם

ארה"ב: נשק חם קוטל ילדים יותר ממחלות או תאונות דרכים

ילדים אמריקאים בין הגילאים 1 עד 19 נוטים יותר למות באלימות מכל גורם אחר - כולל תאונות דרכים, מנת יתר של סמים וסרטן. חוקרים אינם יכולים להסביר את הסיבה העיקרית לעלייה הנוגעת באלימות בנשק שתקף את המדינה משנת 2020

נשקים: אילוסטרציה
נשקים: אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

רצח הוא הגורם המוביל למוות של ילדים אמריקה, יותר מתאונות, או מחלות. תשומת הלב לנושא התעוררה בעקבות הטבח שביצע צעיר ביום שלישי האחרון בבית ספר בטקסס בו נרצחו 19 ילדים ושתי מורות.

חוקרים מאוניברסיטת מישיגן, באן ארבור, כותבים כי למעלה מ-4,300 ילדים בגילאי שנה עד 19 מתו מפציעה הקשורה לנשק חם במהלך השנה הראשונה של המגיפה - זינוק של 30 אחוז מהשנה הקודמת. 2020 הייתה השנה הראשונה שבה מוות מאקדחים עבר תאונות עם כלי רכב, הן בשל עלייה במספר מקרי המוות בכלי ירייה והן בשל ירידה מהירה במקרי מוות הקשורים לרכב במהלך שני העשורים האחרונים.

ביום שלישי סלבדור ראמוס, בן 18, הרג 19 ילדים צעירים מתחת לגיל 11, יחד עם שתי מורות, הנרצחים היו בבית הספר היסודי במערב טקסס. חוקרים, שפרסמו את ממצאיהם ב-New Medicine באפריל, גילו כי היה שיא של 45,222 מקרי מוות עם כלי ירייה בשנת 2020. בסך הכול נרשמה זינוק של 13.5 אחוז במקרי מוות מנשק חם, כולל זינוק של 33 אחוז במקרי רצח הקשורים לנשק משנה לשנה.

רק שישה מכל 100,000 ילדים בארה"ב מתו כתוצאה ממוות הקשור בשריפה בשנת 2020, על פני חמישה מתוך כל 100,000 ילדים שמתו מתאונת דרכים.

מחקר של חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה, דייויס, מגלה כי הייתה עלייה ברכישות של כלי ירייה בתחילת המגיפה, אם כי לא היה מתאם ישיר בין רכישות לעלייה באלימות ברמה של מדינה למדינה.

ירי טקסס טבח נשקים מחלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד