ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בנט קיים ההערכת מצב

מצעד הדגלים יתקיים כמתוכנן | גנץ: מעריך שחמאס לא ירה רקטות

גנץ מאשר כי מצעד הדגלים יתקיים כמתכונן, ואומר כי חמאס מורתע ושהוא מניח כי הוא לא יעז לירות לעבר רקטות בניגוד לאשתקד: "אנחנו רשאים ויכולים לעשות בעיר הבירה שלנו איזה מצעד שאנחנו רוצים" | רה"מ קיים הערכת מצב והודיע כי הפעילות בהר הבית גם כן תתקיים

מצעד הדגלים יתקיים כמתוכנן | גנץ: מעריך שחמאס לא ירה רקטות
בנט וגנץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדרג המדיני והביטחוני מתכוננים לקראת מצעד הדגלים המסורתי שיערך ביום ירושלים בצל האיומים של חמאס, ומודיעים באופן סופי כי הוא יתקיים כמתוכנן.

שר הביטחון גנץ אמר היום (שישי) במפגש זום עם פעילים כי הוא מעריך שחמאס לא ירה רקטות לעבר ישראל כמו בשנה שעברה. "חמאס לא יאיים על הריבונות שלנו. בשנה שעברה חמאס החליט לירות רקטות במה שהתחיל את שומר החומות, מבצע שהוא מצטער שקרה, ואני מניח שהפעם הוא יהיה מספיק נבון להימנע מזה".

הוא הוסיף, "אנחנו רשאים ויכולים לעשות בעיר הבירה שלני איזה מצעד שאנחנו רוצים. אין לנו כוונה להפר שום סטטוס קוו בהר הבית. המשטרה שם כדי למנוע מאנשים להצטרף ולייצר חיכוך מכוון".

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים ההערכת מצב לקראת המצעד, יחד עם השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה וגורמים נוספים, וקיבל עדכון על המאמצים המודיעיניים כדי לאפשר את ציון יום ירושלים.

"כפי שמתקיים מזה עשרות שנים. לפיכך, יסתיים המצעד בכותל ואינו עובר בהר הבית. כמו כן, הפעילות בהר הבית תימשך כרגיל", נמסר.

בתוך כך, לקראת חגיגות יום ירושלים מפרסם היום יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' קריאה לציבור לחגוג את האירוע. בסרטון הוא אומר: "אני לא יודע מה קרה בשנים האחרונות, אבל משהו בשמחה הטבעית, הבריאה של עם בארצו, בעירו, עיר הקודש והבירה. משהו קצת התעמעם ונכנס למחלוקות".

"בואו נצא מזה. ירושלים עיר שחוברה לה יחדיו. העיר של כולנו דתיים וחילונים וחרדים. ימנים ושמאלנים. היא אוהבת אותנו, היא מאירה לנו פנים. היא גדלה, מתפתחת, משגשגת, בואו נחזיר לה אהבה. בואו כולכם, כולנו", הוסיף.

 

בני גנץ ריקוד דגלים יום ירושלים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד