י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת הודעה משותפת?

נחשף: בכיר ישראלי ביקר בחשאי בסעודיה וערך סדרת פגישות

היחסים בין ישראל לסעודיה מתחממים: לאחרונה, גורם בכיר מאוד בישראל טס למדינה הערבית, נפגש עם בכירים בממלכה וסיכם על שיתופי פעולה בנושאים ביטחוניים ואחרים. הרקע: ביקור ביידן בישראל ובסעודיה | נעשים ניסיונות להגיע לעוד הסכמים ואף לצאת בהצהרה פומבית

נחשף: בכיר ישראלי ביקר בחשאי בסעודיה וערך סדרת פגישות
אזרחים בסעודיה צילום: Pixabay

גורם בכיר מאוד בישראל נפגש לאחרונה עם גורמים בכירים בערב הסעודית, ותיאם עם עמיתיו הסעודים שורה של שיתופי פעולה ביטחוניים וגם אחרים. כך נחשף בסוף השבוע האחרון ב'חדשות 12'.

הבכיר קיים שורה של פגישות, בהן גם בארמון בריאד, והגיע לסיכומים על שיתופי פעולה. הביקור החשאי מגיע על רקע התחממות היחסים בין המדינות, והתקדמותה של האויבת המשותפת לפצצה גרעינית, אירן. 

כל הזמן נערכים ניסיונות לעשות עוד חיבורים ואולי לבסוף גם לצאת בהודעה פומבית, מה שיהפוך את הקשר לרשמי יותר. הפגישות מגיעות לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל ובסעודיה בעוד מספר שבועות.

מדובר בביקור הראשון של ביידן בישראל מאז שהחל את כהונתו כנשיא ובארה"ב מייחסים לכך חשיבות, לנוכח הקשר ההדוק בין שתי המדינות. בלשכת ראש הממשלה בנט טרם קבעו תאריך סופי לביקור, אך בכל מקרה מדובר על השבוע שבין ה-24-19 ביוני.

סעודיה ישראל ביקור חשאי ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד