כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צועד לעבר מותו

דיווחים סותרים לגבי מצבו של פוטין: "רועד ללא שליטה"

מקור מודיעין רוסי טען כי לודימיר פוטין יש "סוג חמור של סרטן המתקדם במהירות" וכי "איבריו רועדים ללא שליטה". לפוטין ניתנו לכל היותר שלוש שנים לחיות על ידי רופאים, כך לפי מקור מודיעין רוסי

דיווחים סותרים לגבי מצבו של פוטין: "רועד ללא שליטה"
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

קצין ביון מה-FSB אמר כי לנשיא רוסיה, בן ה-69, "יש סוג חמור של סרטן שמתפשט במהירות". הוא הוסיף כי "נותרו לו בין שנתיים עד שלוש להישאר בחיים".

הקצין אמר כי כחלק מהמחלה הנשיא פוטין מאבד את ראייתו. הוא חשף: "הוא סובל מכאבי ראש וכשהוא מופיע בטלוויזיה הוא צריך פיסות נייר עם הכול כתוב באותיות ענק כדי לקרוא מה הוא הולך להגיד. הם כל כך גדולים שכל עמוד יכול להכיל רק כמה משפטים. הראייה שלו מחמירה בצורה רצינית".

בשבוע שעבר נפגש פוטין עם נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו בסוצ'י ונתפס בעדשת המצלמה מסובב את רגליו במבוכה בזמן שהשניים ישבו לשיחה. שבוע קודם לכן הוא עשה תנועות מוזרות בטלוויזיה על רקע דיווחים כי הוא סובל מפרקינסון וטרשת נפוצה בנוסף לסרטן.

מנהל הריגול האוקראיני קירילו בודאנוב אמר ל-Daily Mirror : "יש לו כמה מחלות קשות, אחת מהן היא סרטן". התחזית הקודרת של מצבו של פוטין עלתה מהודעה סודית שהגיעה מהקצין הרוסי, עריק ה-FSB בוריס קרפיצ'קוב, המסתתר כעת מפוטין בבריטניה.

קצין לשעבר של שירות הביטחון MI6 שהוצב בעבר ברוסיה, כריסטופר סטיל, אמר כי פוטין לא יכול לקיים פגישות ללא הפסקות לטיפול. הוא הוסיף: "הוא כל הזמן מלווה במקום על ידי צוות של רופאים. הקרמלין הוא קצת כמו בריכת כרישים. כולם שוחים מסביב ואם הם מריחים דם במים הם מתחילים להילחם, זה נהיה כל כך גרוע שמנהלי הריגול הקרובים ביותר לפוטין מדברים באופן פעיל על יורשו ודוחקים לקחת שליטה".

המועדף הוא אלכסי דיומין, בן 49, מושל אזור טולה ליד מוסקבה. פעם הוא היה ראש שומר הראש הנשיאותי, הוא טען כי הוא הציל את פוטין מדוב. גם מושל אסטרחאן איגור בבושקין, בן 52, ושר החקלאות דמיטרי פטרושב, בן 44, מועמדים לרשת את פוטין. דימטרי הוא בנו של חבר קרוב של פוטין, ניקולאי פטרושב, ראש ה-FSB לשעבר שעומד בראש מועצת הביטחון הרוסית.

מנגד אומרים מקורות אחרים, כי העריץ הרוסי ולדימיר פוטין עשוי כבר להיות מת, כך סבורים ראשי המודיעין הבריטי. בכירים ב-MI6 הבריטי אומרים כי נשיא רוסיה היה חולה קשה ושאם הוא היה מת, מקורביו היו משתיקים את זה כדי לשמור על השלטון כמה שיותר זמן. מקור בכיר אמר ל-Daily Star כי כנראה שההופעות האחרונות של פוטין בתקשורת תועדו מראש. ייתכן שגם נעשה שימוש בכפיל באירועים ציבוריים, כמו מצעד יום הניצחון במוסקבה מוקדם יותר החודש.

גורם מודיעיני נוסף אמר: "פוטין חולה מאוד וכשהוא ימות מותו יישמר בסוד במשך שבועות, אם לא חודשים, פוטין עומד בראש קבוצה קטנה של בכירים שנאמנים לו לחלוטין, החשש האמיתי (עבור מקורביו) הוא שברגע שיוכרז מותו עלולה להיות הפיכה בקרמלין וגנרלים רוסים ירצו לסגת מאוקראינה". עוד אמר "מותו של פוטין ישאיר אותם חסרי אונים ופגיעים, כך שיש להם אינטרס מובהק לומר שפוטין חי - כאשר ההפך יכול להיות נכון".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה בעיות עיניים חולה סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד