ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
סחף קטלני

ברזיל: 40 הרוגים בעקבות מפולות וגשם שוטף

מזג האוויר הקטסטרופלי אילץ מאות אנשים להימלט מבתיהם במדינת פרנמבוקו שבצפון-מזרח ברזיל. התראה על אסון פורסמה בעיר רסיפה גם היום, מפולת אדמה ברובע איבורה בדרום עיר הנמל רסיפה גרמה למותם של 19 בני אדם

ברזיל: 40 הרוגים בעקבות מפולות וגשם שוטף
הגשמים בברזיל צילום: צילום מסך

גשמים עזים שירדו בשבת בצפון-מזרח מדינת פרנמבוקו בברזיל הותירו לפחות 40 הרוגים, כך לפי הרשויות. "מיום רביעי שעבר ועד יום שבת בערב נרשמו 40 מקרי מוות במדינה", נמסר בהודעת משרד ההגנה האזרחי. עשרים ושמונה ממקרי המוות התרחשו ביום שישי האחרון. התראה על כך פורסמה על ידי המכון הלאומי למטאורולוגיה גם ליום ראשון, מפולת אדמה ברובע איבורה בדרום עיר הנמל רסיפה גרמה למותם של 19, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה המקומי.

עוד נאמר כי שלושה בני אדם נוספים נהרגו בקמראגיבה ליד רסיפה עקב מפולת נוספת. מדיווחים בעיתונות המקומית עולה, כי שלושה נהרגו ממפולת באולינדה, ואדם רביעי מת לאחר שנפל לתוך תעלה, גם היא באולינדה. באזור נרשמו לאחרונה גשם כבד, עם יותר מ-200 מיליליטר של גשם שירדו ב-24 שעות באזור רסיפה כך על פי גורמים רשמיים במדינה.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו הביע צער ואמר כי "כוחות נפרסים כדי לספק סיוע וסיוע". הוא גם הכריז על הקלות בסכום של ביליארד ריאל ברזילאי (211 מיליארד דולר). סרטונים שהסתובבו ברשתות החברתיות הראו כבישים מוצפים, כמו גם בתים קורסים ומפולות.

המטאורולוג אסטאל סיאס אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP על הגשמים העזים. "הגשמים בארבע מדינות צפון מזרחיות אחרות, הם תוצר של תופעה עונתית טיפוסית המכונה "גלים מזרחיים" אלו אזורים של "הפרעה אטמוספרית" שעוברים מיבשת אפריקה לאזור החוף הצפוני-מזרחי של ברזיל".

"באזורים אחרים של האוקיינוס ​​האטלנטי חוסר היציבות הזה יוצרת הוריקנים, אבל בצפון מזרח ברזיל יש לה פוטנציאל להרבה גשמים ואפילו סופות רעמים", הוסיף.

ברזיל גשם מפולת בוץ ז'איר בולסונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד