י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גבה כספים בניגוד לחוק

משרד הבינוי והשיכון באזהרה: אל תרכשו דירה מהקבלן הזה

עיצום כספי בסך של רבע מיליון ₪ הוטל היום על חברת סיגנצ'ר ספיר בע"מ בשל גביית כספים מרוכש דירה, ללא שסיפקה לרוכש בטוחה להבטחת הכספים כנדרש לחוק | במשרד הבינוי והשיכון מבקשים להזהיר את הציבור מפני רכישת דירות מהחברה 

משרד הבינוי והשיכון באזהרה: אל תרכשו דירה מהקבלן הזה
יחידות דיור בבנייה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עיצום כספי בסך של רבע מיליון ₪ הוטל היום על חברת סיגנצ'ר ספיר בע"מ בשל גביית כספים מרוכש דירה, ללא שסיפקה לרוכש בטוחה להבטחת הכספים כנדרש לחוק.

במסגרת ההליך המנהלי אשר נוהל נמצא כי החברה שיווקה פרויקט בשם "אחוזת ספיר" במושב שובה כאשר ההתקשרות מול הרוכשים נעשתה בדרך של חוזה מכר וגביית כספים בנאמנות לחשבונו של עוה"ד של החברה, דבר אשר נוגד את הוראות החוק. 

כמו כן, בהמשך הדרך בוצע רישום משכון ברשם המשכונות לטובת הרוכשים – רישום אשר אינו עומד בהוראות החוק כך שהוא לא רלוונטי להגנה על כספם. עוד נמצא כי החברה פעלה למכר הדירות וגבייה של סכומים משמעותיים, הכל טרם קבלת היתר בנייה. 

העיצום הכספי הוטל במלואו, ובטווח הזמן הקרוב, ייפתח הליך מנהלי לבחינת כלל ההתקשרויות של החברה.

יש לציין כי בהתאם להוראות חוק המכר, ככל שהחברה לא תתקן את הפרת החוק – כלומר, כל עוד לא תחזיר את הכספים לרוכש או תספק לו בטוחה כחוק להבטחת הכספים ששולמו – העיצום הכספי יצבור ריבית של 2% ליום. בנוסף, החוק מטיל אחריות אישית על נושאי משרה בחברות אשר נמצא כי הפרו את הוראות החוק.

כאמור במשרד הבינוי והשיכון מבקשים להזהיר את הציבור מפני רכישת דירות מחברת סינגצ'ר ספיר בע"מ וספציפית בפרויקט "אחוזת ספיר". במשרד קוראים לרוכשי הדירות אשר התקשרו עם חברה זו, לפנות לאגף להגנה על רוכשי דירות במשרד הבינוי והשיכון לצורך התייעצות והעברת מידע, במשרד מדגישים כי העברת כספים למוכר דירה יש לבצע אך ורק כאשר מתקבלת בטוחה מתאימה להבטחת הכספים. 

 

עבירה חוק קבלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד