כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
על רקע ההפגנות במדינה

המשטר האיראני תלה 26 אזרחים תוך עשרה ימים

על רקע גל חדש של הפגנות עממיות ברחבי איראן נגד המשטר, מערכת המשפט במדינה שלחה לתלייה לפחות 26 אסירים בערים שונות במהלך עשרת הימים האחרונים. הם הוצאו להורג בין ה-17 ל-27 במאי ב-11 מחוזות באיראן

מפגינים באיראן: אילוסטרציה
מפגינים באיראן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

ארגון זכויות אדם שבסיסו באוסלו בירת נורבגיה, דיווח על עלייה בהוצאות להורג של אסירים פוליטיים. על פי ההודעה, העלייה הפתאומית היא מכיוון שמספר ערים במדינה הפכו לזירת הפגנות נגד הממשל, ושלטונות הרפובליקה האסלאמית משתמשות בעונש מוות כאמצעי ליצור פחד בחברה.

על פי נתונים שנאספו על ידי הארגון, לפחות 26 בני אדם, כולל שתי נשים, הוצאו להורג בין ה-17 ל-27 במאי ב-11 מחוזות באיראן. שבעה מהגברים שהוצאו להורג היו אזרחי בלוצ'י - מיעוט אתני המהווה חמישה אחוזים מהאוכלוסייה - ונידונו למוות באשמת "קשור לסמים".

בקריאה לביטול עונש המוות, אמר מנהל זכויות האדם של הארגון, מחמוד אמירי-מוגדאם: "בעוד שרוב המוצאים להורג הואשמו בפשעים כמו רצח וסמים, הרשויות משתמשות בעונש המוות ככלי פוליטי. ההוצאות להורג מתבצעות במטרה לדכא התנגדות".

מוקדם יותר החודש, הדו"ח השנתי של ארגון 'אמנסטי אינטרנשיונל' דיווח על השימוש בעונש מוות באיראן, כמדינה עם "עלייה מטרידה בהוצאות להורג". הדו"ח בן 66 העמודים, שפורסם ביום שלישי האחרון, מצא שאיראן הוציאה להורג לפחות 314 בני אדם בשנת 2021, זינוק של 28% משנת 2020 והנתון הגבוה ביותר מאז 2017. ארגון אמנסטי מסר כי באיראן "נוצלו באופן לא פרופורציונלי עונשי מוות נגד חברי מיעוט אתני".

איראן תלייה עונש מוות משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד